کردستان آمادگی استقبال از سرمایه گذاران حلبچه را دارد

استاندار کردستان از آمادگی استقبال از سرمایه گذاران اقلیم کردستان و حلبچه عراق در استان کردستان خبر داد و بر تحکیم روابط بین دو طرف تاکید کرد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با عضو اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق که با حضور جمعی از مسئولان حوزه اقتصادی کردستان برگزار شد، از آمادگی استقبال از سرمایه گذاران اقلیم کردستان و حلبچه در استان کردستان خبر داد و گفت: تا جایی که در توان باشد سعی ما این است که با آسان کاری زمینه را برای ورود سرمایه گذاران اقلیم فراهم کنیم.

وی هم مرز بودن کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق را ظرفیتی مهم برای هر دو طرف عنوان کرد و افزود: کمیته مشترکی بین استان کردستان و استان سلیمانیه با هدف انجام کار عملیاتی تشکیل شده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: استان کردستان در حوزه ساخت و ساز ساختمان ظرفیت های خوبی دارد،که در این راستا می توان نشست های مشترکی با شهرداری ها، بنیاد مسکن و راه شهرسازی برگزار کرد.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه، تا جایی که اختیار داشته باشیم و مشکل زیست محیطی وجود نداشته باشد قطعا همکاری خواهیم کرد، ادامه داد: توسعه همه جانبه در بخش های مختلف سیاست اصلی دولت در کردستان است.

سرمایه گذاری بین حلبچه و کردستان ایران توسعه یابد

عضو اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار بیان کرد: سرمایه گذاری بین استان حلبچه اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران در راستای پیشرفت دو طرف، توسعه یابد.

پیشوا احمد محمود با بیان اینکه با وجود اینکه حلبچه با ایران مرز مشترک دارد ولی بیشتر کالاها و بازار آن در اختیار تجار ترکیه ای است، یادآور شد: با وجود تفاهم نامه هایی که بین کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق منعقد شده ولی تاکنون آنگونه باید و شاید عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه اقلیم کردستان عراق دارای بازار مطلوبی است، گفت: سرمایه گذاری باید دو طرفه باشد و ما هم آمادگی این مهم را داریم ولی بروکراسی در ایران مانعی برای این اقدام است.

عضو اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: آمادگی ایجاد کارخانه روغن کشی و مجتمع تجاری در کردستان ایران را داریم و امیدواریم از این لحاظ مورد حمایت قرار گیریم.

احمد محمود با اشاره به اینکه تسهیل صادرات از جمله برنامه های ماست، افزود: یکی از نشانه های پیشرفت هر کشوری وجود سرمایه گذاری خارجی است که ما هم درصدد توسعه آن هستیم.

کد خبر 2769095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha