وضعیت روزهای اخیر حزب سوسیال دمکرات؛ اختلاف، درگیری، کنگره، درگیری

سرویس اقلیم کردستان_ در تاریخ دوم فوریه سال ۲۰۲۴ اختلافات داخلی حزب سوسیال دمکرات کردستان بالا گرفت و منجر به بروز مشکلات و تنشهای بسیاری و درگیری مسلحانه میان دو برادر(محمد حاج محمود رئیس حزب سوسیال دمکرات و معاون وی عبدالله حاج محمود) شد.

به گزارش کردپرس، علت بروز این درگیری آن است که محمد حاجی محمود برادر خود عبدالله حاجی محمود را به منظور تخلیه ساختمان «گوله خانه» تحت فشار قرار داده است، اما عبدالله در برابر انجام این کار مقاومت کرده است و از محافظین خود خواسته است که ساختمان را تخلیه نکنند به همین دلیل درگیری و تیراندازی میان نیروهای مسلح دو طرف به وجود آمده است. گفته می ‌شود اختلاف این دو برادر بر ساختمان گوله خانه به دلیل  انتصاب رئیس خانه ورزشی(باشگاه ورزشی) بختیاری که یکی از بستگان عبدالله حاج محمود است، مربوط می‌شود گزارش شده است که  محمد حاج محمود قصد داشته است پسر خود را بر این منصب بنشاند. .  عمق این مشکلات به حدی رسید که عبدالله حاج محمود معاون رئیس این حزب از پست خود تعلیق شد و حزب سوسیال دمکرات کردستان به طور رسمی خواهان برکناری وی از سمت وزیر امور شهدا و انفال شدگان شد.

این در حالی است که روز پنجشنبه ۲۰۲۴/۴/۴ هشتمین کنگره این حزب در گوله خانه برگزار شد و در آن حکم اخراج عبدالله حاج محمود و تعدادی از اعضای دیگر این حزب که قبلا صادر شده بود، اجرا شد.

پس از برگزاری کنگره نیروهای مسلح عبدالله حاج محمود با حمله به ساختمان گوله خانه با نیروهای متعلق به محمد حاج محمود روبرو شدند و مجددا میان آنها درگیری مسلحانه روی داد.

ادامه درگیریها پس از برگزاری کنگره و کشته شدن یک پیشمرگه

 فرهاد توفیق سخنگوی حزب سوسیال دمکرات کردستان در مصاحبه با رسانه خبری روداو اعلام کرد در ساعت ۸ شب پنجشنبه تاریخ  ۲۰۲۴/۴/۴ نیرویی متعلق به عبدالله حاج محمود وارد منزلی که موضوع ملکیت آن مورد مناقشه دو برادر  (عبدالله و محمد حاج محمود) است، وارد شدند، در حالی که نیروهای امینتی در این مکان حضور داشته‌اند و اعلام کرده‌اند تار زمانی که موضوع حل و فصل نگردد هیچ کس حق ندارد وارد این منزل شود.

فرهاد توفیق افزود نیروهای مسلح متعلق به عبدالله حاج محمود ناگهان به آنها حمله کردند و آنان نیز مجبور به تیراندازی شده‌اند که در نتیجه این درگیریها یک پیشمرگه شهید و یک تن دیگر زخمی شد.

وی افزود نیروهای امنیتی در محل حاضر شده‌اند و در حال کنترل اوضاع هستند.

همزمان رضا محمد فرماندار سید صادق به روداو اعلام کرد فرد کشته شده به بیمارستان انتقال داده اشت و نامش دابان محمد است و محافظ شخصی دختر محمد حاج محمود بوده است.

مقدم برزان عثمان سخنگوی پلیس حلبچه به روداو اعلام کرد در گوله خانه درگیری ادامه دارد اما فرد کشته شده‌ای  یا زخمی به بیمارستان حلبچه انتقال نیافته است.

شایان ذکر است که ساعاتی پیش عبدالله حاج محمود اعلام کرد که در این درگیریها پسرش مورد هدف قرار گرفته و زخمی شده است.

وی اعلام کرد که نیروهای مسلح حزب سوسیال دمکرات کردستان به منزلش در گوله خانه با آرپیجی حمله کرده و پسرش که در این مکان حضور داشته مورد هدف قرار گرفته و زخمی شده است.

کد خبر 2768998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha