رئیس سابق پارلمان کردستان: اگر حزب دمکرات کردستان مشکل طرح حساب من را برطرف و کرسی های خود را تضمین کند در انتخابات شرکت خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یوسف محمد، رئیس سابق پارلمان اقلیم کردستان هشدار داد که شرکت نکردن حزب دمکرات کردستان در انتخابات ژوئن سال جاری پارلمان کردستان می تواند منجر به تجزیه و دو دستگی اقلیم کردستان شود.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن پرس، یوسف محمد، رئیس سابق پارلمان کردستان به رسانه خبری صدای آمریکا گفت: «آنچه من می بینم این است که حزب دمکرات قبل از شرکت در انتخابات برای حفظ موقعیت خود در انتخابات تلاش می‌کند، حزب دمکرات کردستان چون بیشترین سود را از 11 کرسی اقلیت ها برده است، هم در تعداد کرسی و هم درمورد طرح "حساب من" بسیار حساس است، فکر می کنم در صورت تحقق این دو خواسته در انتخابات شرکت خواهد کرد، در غیر این صورت بعید نیست انتخابات را تحریم کنند که وضعیت اقلیم کردستان در نتیجه آن وارد مرحله دیگری خواهد شد».

وی افزود: «مشکل عدم مشارکت حزب دمکرات نیست، مشکل این است که بخش بزرگی از اقلیم کردستان یعنی دو استان آن، از نظر امنیتی، تسلیحاتی و اطلاعاتی توسط این حزب کنترل می‌شود و این مسئله منجر به یک نوع عدم تعادل می‌شود. با شرکت نکردن حزب دمکرات خطر تجزیه و دوستگی کامل اقلیم کردستان وجود دارد».

مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات در دیدار با استیون هیچن، سفیر انگلیس در عراق، احکام و تصمیمات اخیر دادگاه فدرال عراق در مورد اقلیم کردستان را سیاستی برای ضربه زدن به جایگاه حزب دمکرات خواند.

مسعود بارزانی در آن دیدار اظهار داشت: «مدت دو سال است که برگزاری انتخابات به بهانه‌های مختلف سیاسی و دخالت خارجی به تعویق می‌افتد، حال هم که با حکم سیاسی دادگاه فدرال و بر مبنای گرایشات خارجی در قانون انتخابات دستکاری شده است، می‌گویند باید انتخابات برگزار شود».

کد خبر 2768773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha