۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴

بازدید سرزده بازرس کل استان کردستان از ساخت و ساز های غیر مجاز سطح شهر سنندج 

ساخت و ساز های غیر مجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است
بازدید سرزده بازرس کل استان کردستان از ساخت و ساز های غیر مجاز سطح شهر سنندج 

بازرس کل استان کردستان با حضور سرزده در محلات و مناطق مختلف شهر سنندج، وضعیت ساخت و ساز های غیر مجاز را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش کرد پرس،  در جریان این بازدید که مدیران مناطق مختلف شهرداری نیز حضور داشتند،عیسی هواسی با تاکید بر اینکه گسترش سازه های غیر مجاز و غیر اصولی در شهر ها از مصادیق آشکار تعرض به حقوق شهروندی آحاد مردم جامعه است، گفت: ساختمان های غیر مجاز را نمی‌توان صرفاً تخلف از ضوابط و مقررات دانست و یا آن را تنها عاملی در نقض حقوق قانونی حاکمیت برشمرد، چراکه آسیب اصلی و جبران ناپذیر ناشی از ساخت و ساز های غیر مجاز، متوجه عامه شهروندان بوده و حقوق اولیه آن‌ها را به لحاظ برخورداری از زیست گاهی منطبق بر اصول و استاندارد های شهرسازی، معماری و ترافیکی و بهره مندی از سازه های ایمن در چارچوب ضوابط و مقررات شورای عالی معماری و شهر سازی  تضییع می‌ کند.
وی در ادامه، برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیر اصولی ساختمان‌ها و احداث بنا های مازاد بر پروانه را از رسالت های خطیر و حائز اهمیت شهرداری دانست که هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نخواهد بود و مورد پیگیری قانونی قاطع و موثر قرار خواهد گرفت. 
در جریان این بازدید مصادیقی از ساخت و ساز های غیر مجاز مشاهده گردید که اقدامات بازدارنده مناسب و موثری از سوی شهرداری در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است. درهمین راستا بازرس کل استان کردستان دستور انجام بازرسی و بررسی های کامل را صادر کرد. 

کد خبر 2768700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha