محمد حاجی محمود: احزاب اپوزیسیون در گذشته از اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان پول دریافت کردەاند و اکنون نیز دریافت می‌کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- محمد حاجی محمود اظهار داشت که مام جلال در سال 2009 در ازای کناره گیری کاندید لیست مشترک آنها برای انتخابات ریاست اقلیم در برابر مسعود بارزانی، 400 هزار دلار به حزب های جماعت عدالت، اتحاد اسلامی، زحمت کشان و سوسیالیست پرداخت کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سات خبری آوینه، محمد حاجی محمود در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «در انتخابات سال 2009، مام جلال با من تماس گرفت و گفت که خودت را برای ریاست اقلیم کاندید نکن، چون پیشمرگه اتحادیه میهنی به تو رای می‌دهند، مام جلال گفت که حتی اگر قرآن هم به گردن بیندازم، مسعود بارزانی حرفم را باور نمی‌کند و می‌گوید که محمد حاجی محمود به درخواست تو در انتخابات کاندید شده است».

سال 2009 انتخابات ریاست اقلیم و پارلمان کردستان برگزار شد، احزاب جماعت عدالت، اتحاد اسلامی، زحمت کشان و سوسیالیست با یک لیست مشترک به نام (لیست خدمتگزاری و اصلاحات) در این انتخابات شرکت کردند، حزب دمکرات کرستان و اتحادیه میهنی نیز با یک لیست مشترک شرکت کردند و مسعود بارزانی کاندید این دو حزب برای پست ریاست اقلیم بود.

محمد حاجی محمود می‌گوید: «به درخواست مام جلال برای ریاست اقلیم کاندید نشدم...مام جلال در ازای این کار 400 هزار دلار به من داد اما آن را قبول نکردم...نزد قادر عزیز، علی باپیر و صلاح الدین بهاءالدین این موضوع را مطرح کردم، آنها گفتند اگر خودت را کاندید نمی‌کنی پس برو پول را قبول کن چون ما برای تبلیغات انتخاباتی پول نداریم».

وی در ادامه افزود: «با مام جلال تماس گرفتم و گفتم این سه حزب میگویند ما این پول را می‌خواهیم، او هم 400 هزار دلار را فرستاد و گفت آن را برای تبلیغات خود خرج کنید».

به گفته محمد حاجی محمود "جماعت عدالت و اتحاد اسلامی گفتند هیچکس نباید بداند ما پول را گرفته‌ایم چون طرفداران ما این را قبول نمی‌کنند و به ما رای نخواهند داد".

 رهبر حزب سوسیال دمکرات تصریح کرد که در آستانه همان انتخابات سال 2009، هر چهار حزب نامه هایی به نچیروان بارزانی، نخست وزیر وقت ارسال کردە و درخواست پول کردە اند و او نیز مبلغ بسیاری برای آنان ارسال کرده است.

وی اضافه کرد: زمانی که قصد داشت در برابر کاندیدای اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان که مسعود بارزانی بود برای پست ریاست اقلیم شرکت کند، جماعت عدالت و اتحاد اسلامی کردستان به ویژه صلاح الدین بهاءالدین مخالفت کردند و ترجیح می دادند مسعود بارزانی تنها کاندید باشد.

محمد حاجی محمود همچنین گفت: «در همان آستانه انتخابات سال ۲۰۰۹ پارلمان کردستان مبلغ یک میلیون دلار از سوی قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به هر چهار حزب پرداخت شده است».

کد خبر 2768344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha