برهم صالح: این درس زمانه است؛ ظلم و بیداد هرگز به جایی نخواهد رسید

سرویس عراق و اقلیم کردستان- برهم صالح، رئیس جمهور سابق عراق گفت: «برای آینده‌ای آسوده که در آن تراژدی مشابه حلبچه دیگر تکرار نشود، باید برای نان، آزادی و عدالت با یکدیگر همکاری کنیم، این درس زمانه است؛ ظلم و بیداد هرگز به جایی نخواهد رسید».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، برهم صالح در پیامی در حساب شخصی شبکه اجتماعی «ایکس» خود به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه نوشت: «بمباران شیمیایی حلبچه سند ویرانی و وحشیگری علیه کردها و بشریت است. برای روح والای شهدا، برای آینده‌ای آسوده که تراژدی مشابه حلبچه دیگر در آن تکرار نشود، باید با هم برای نان، آزادی و عدالت همکاری کنیم، این درس زمانه است؛ ظلم و بیداد هرگز به جایی نخواهد رسید».

بمباران شیمیایی یا قتل عام حلبچه در ۱۹۸۸/۳/۱۶ رخ داد، در اواخر جنگ ایران و عراق که رژیم بعثی عراق شهر حلبچه را با گاز شیمیایی بمباران کرد، بیش از ۵۰۰۰ شهروند بی گناه کُرد اعم از زنان، کودکان و جوانان به شهادت رسیدند و ۱۰۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اکنون که مردم کردستان بعد از گذشت بیش از سه دهه از این فاجعه، به یاد بمباران حلبچه می افتند، هنوز آثار این بمباران شیمیایی بر شهروندان مجروح حلبچه باقی مانده است.

کد خبر 2768287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha