لزوم مذاکره آمریکا و ترکیه بر سر نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- سیریان آبزرور نوشت: با توجه به تاثیر روابط آمریکا با نیروهای کرد سوریه، بر روابط این کشور با ترکیه و نیز چالش های پیش روی نیروهای آمریکا در سوریه، آنکارا و واشنگتن باید بر سر نیروهای کرد سوریه با هم مذاکره کنند.

به گزارش کردپرس، نشریه سیریان آبزرو در یادداشتی پیرامون وضعیت نیروهای کرد سوریه نوشت: مذاکره میان آنکارا و آمریکا در مورد نیروهای کرد سوریه می تواند به تامین منافع هر سه کمک کند.

این نشریه معتقد است به دلایلی آمریکا باید در مورد سرنوشت نیروهای کرد سوریه با ترکیه مذاکره کند که مهم ترین دلیل آن این است که ترکیه آمریکا را عامل ادامه حیات نیروهای کرد سوریه می داند زیرا واشنگتن از سال 2014 از نیروهای کرد سوریه حمایت کرده است. این در حالی است که ترکیه این نیرو را تهدیدی برای منافع ملی خود می داند.

این نشریه همچنین با اشاره به شنیده شدن زمزمه خروج نیروهای آمریکا از سوریه و مبهم ماندن وضعیت کردها پس از خروج نیروهای آمریکایی، احتمال تشدید تنش میان ترکیه و کردها وجود دارد، نوشت: لازم است واشنگتن قبل ا زخروج از سوریه با ترکیه در مورد نیروهای کرد سوریه مذاکره کند.

سیریان آبزرور همچنین با اشاره به این که تغییر رئیس جمهور در آمریکا بر سیاست این کشور در سوریه تاثیر گذاشته و ممکن است در جریان انتخابات 2024 نیز این مسئله تکرار شود، تاکید کرده که لازم است دولت کنونی آمریکا به ریاست جو بایدن فرایندی را برای تغییر این رویکرد، از طریق آغاز مذاکره با ترکیه شروع کند. این نشریه دلیل این موضوع را ارتباط جدی حضور آمریکا در سوریه به حمایت این کشور از نیروهای کرد سوریه عنوان کرده است.

کد خبر 2768138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha