ایجاد ۲ شهرک مسکونی جدید در شهرهای سنندج و سقز تصویب شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از تصویب ایجاد ۲ شهرک جدید مسکونی در استان خبر داد و گفت: در جلسه اخیر کارگروه امور زیر بنایی با ایجاد شهرک های جدید در شهرهای سنندج و سقز موافقت شد.

به گزارش کرد پرس، جهانگیر الیاسی گفت: یکی از راهکارهای تولید مسکن ایجاد شهرک های جدید است که با توجه به وضعیت توپوگرافی کردستان و عدم وجود زمین کافی در بسیاری از شهرها عملا تولید مسکن و توسعه شهر و همچنین اجرای مطلوب قانون تولید و عرضه مسکن با مشکل مواجه است.

وی اظهار کرد: از جمله راهکارهای رفع این مشکل، ایجاد شهرک های جدید در اطراف شهرها است که این مهم در این استان نیز هدف گذاری شده و با انجام کار مطالعاتی گسترده گزینه های مختلفی در اطراف شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: کارهای مطالعاتی و گزینه های پیشنهادی در شهرهای سنندج و سقز در جلسه اخیر کارگروه امور زیربنایی و با حضور دستگاه های عضو و صاحب نظر مورد بررسی قرار گرفت و پس از تبادل نظر و با در نظر گرفتن جمیع جهات و ضوابط و اصول شهرسازی در نهایت ایجاد ۲ شهرک تازه در سنندج (حد فاصل سنندج - دهگلان) و سقز (در اطراف کنار گذر سقز - بوکان) جمعا به مساحتی در حدود ۸۵۰ هکتار مورد تصویب قرار گرفت.

الیاسی ادامه داد: امیدواریم با تصویب گزینه های مورد نظر در شورای برنامه ریزی استان و نهایتا ارجاع به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و تصویب در آن شورا بخشی از نیازهای استان در راستای تولید مسکن با ایجاد این ۲ شهرک مرتفع شود.

کد خبر 2768136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha