وجود ۲۳۰۰ مسجد بزرگترین ظرفیت توسعه فعالیت های قرآنی در کردستان است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کردستان به دلیل داشتن بیش از ۵ هزار ماموستا و روحانی و ۲ هزار و ۳۰۰ مسجد سرشار از ظرفیت های قرآنی است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون های مساجد کشور که در سنندج تشکیل شد، گفت: گرچه نظرات و عقاید مختلفی در کردستان وجود دارد اما اصل کار مردمی هستند که در کنار هم فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: ۸۲ درصد مردم کردستان اهل سنت و مابقی تشیع هستند که استانی بی نظیر به شمار می رود و تنوع و تکثر مساجد و روحانیون، حضور طلاب خواهر و برادر تسنن و تشیع حضور چهار هزار ماموستا و طلبه اهل سنت و بیش از یک هزار نفر در بخش تشیع و دوهزار و ۳۰۰ مسجد استان و ۳۵۰ مهدیه، حسینیه و مسجد تشیع ظرفیتی برای این استان تلقی می شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: ۳۳۰ هزار دانش آموز، ۴۰ هزار دانشجو در کردستان ظرفیت خوبی در حوزه جوانان و نوجوانان در این استان وجود دارد و هرگاه معلم خوبی همراه آنها بوده اند شاهد موفقیت شان بوده ایم.

حجت الاسلام پورذهبی استقبال نوجوانان در کانون های مساجد را در این استان ستودنی دانست و ادامه داد: در بستر این کانون ها نوجوانان قرآنی تربیت می شوند و اینها از دیگر ظرفیت های دینی استان است.

وی یادآور شد: تشکیل چنین نشست ها و مسابقاتی همچون مدهامتان در استان چشم طمع تفرقه را کور می کند و منجر به حفظ وحدت در استان می شود.

ارتقا اثربخشی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این جلسه از تشکیل نخستین شورای راهبری اهل سنت کانون های فرهنگی هنری مساجد در سنندج خبر داد و بیان کرد: ارتقا اثربخشی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار است.

علی اصغر دریایی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در سنندج، گفت: از روز شنبه ۱۲ اسفند شاهد حضور ۲۸۰ شرکت کننده در مسابقات ملی هدمامتان در سنندج هستیم که در رشته های مختلف در حال رقابت هستند.

وی با بیان اینکه ۲۵ داور بین المللی و کشوری در این عرصه کار داوری را برعهده دارند، اظهار کرد: از ۳ هزار و ۵۰۰ کانون فرهنگی مساجد کشور شرکت کنندگانی برای حضور در بخش کشوری مدهامتان رقابت کردند و از ۱۸ هزار نفر شرکت کننده استان ها ۲۸۰ نفر به بخش ملی راه یافتند و اکنون رقابت این رویداد ملی در سنندج در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: شب گذشت سی هزارمین کرسی تلاوت در سنندج با حضور مردم این شهر و شرکت کنندگان مسابفات مدهامتان برگزار و یادبودی این کرسی در مسجد جامع رونمایی شد.

کد خبر 2767766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha