ریواز فایق: از حکم دادگاه فدرال خوشحال هستم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس پنجمین دوره پارلمان کردستان گفت: «اکثریت نمایندگان دوره پنجم، اطلاعات کمی از مشکلات داشتند، بسیاری از آنها فقط در حال آماده سازی ویدیوهای خود برای انتشار در شبکه های اجتماعی بودند»، وی افزود: «اقلیت ها نتوانستند بی طرفی خود را در تعامل با قدرت های سیاسی حفظ کنند، فراکسیون حزب دمکرات کردستان همواره به صراحت گفته است: با در نظر گرفتن اقلیت ها اکثریت پارلمان را در اختیار داریم».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، ریواز فایق، رئیس پنجمین دوره پارلمان کردستان گفت: «من از تصمیمات دادگاه فدرال خوشحالم، اما برخی اقدامات فنی وجود دارد که باید انجام شود، آنگاه متوجه خواهیم شد که آیا تصمیمات دادگاه فدرال به نفع حقوق بگیران اقلیم کردستان است یا خیر».

وی تصریح کرد: «اگر مانعی بر سر راه اجرای حکم دادگاه وجود داشته باشد، باید هر چه سریعتر رفع شود چراکه هم دولت اقلیم کردستان و هم دولت مرکزی موظف شده‌اند حکم دادگاه فدرال را اجرا کنند».

ریواز فایق در خصوص کاهش کرسی اقلیت ها نیز به رسانه رسمی جنبش تغییر گفت: «اقلیت ها بخشی از تنشهای سیاسی اقلیم شده اند، آنها نتوانستند بی طرفی خود را در برخورد با قدرت های سیاسی حفظ کنند، فراکسیون حزب دمکرات کردستان همیشه با صراحت می گفت: با درنظر گرفتن اقلیت ها ما اکثریت پارلمان را در اختیار داریم».

وی افزود: «همه اقلیتها در پنجمین دوره پارلمان کردستان در مجموع، تنها 23 هزار رای به دست آورده اند، از اینکه می گویند 400 هزار ترکمان در اقلیم کردستان وجود دارد تعجب می کنم».

رئیس پنجمین دوره پارلمان کردستان اشاره کرد: «نقشه سیاسی در صحن پارلمان همواره دلیلی برای حفاظت از دولت در زمان هایی بوده است که از دولت خواسته می شد پاسخگو باشد».

ریواز فایق در خصوص برگزاری انتخابات پارلمان کردستان اعلام کرد: «برگزاری انتخابات بستگی به این دارد که مواد انتخاباتی آماده باشد یا نه و به خواست هیچ یک از احزاب سیاسی به تاخیر نیفتاده است، اکنون شرایط برای برگزاری انتخابات مناسب است، پیش بینی میکنم انتخابات در ماه ژوئن برگزار شود».

وی درباره وضعیت پنجمین دوره پارلمان کردستان تأکید کرد: «اکثر نمایندگان دوره پنجم اطلاعات کمی از مشکلات داشتند، بسیاری از آنها همچنان در حال آماده سازی فیلم های خود برای انتشار در شبکه های اجتماعی بودند».

کد خبر 2767499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha