ریواز فایق: اتحادیه میهنی کردستان نگرشی فراتر از اقلیت ها دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ریواز فایق، رئیس پیشین پارلمان کردستان و عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی، درباره تصمیمات اخیر دادگاه فدرال و موضع اقلیت ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش کردپرس به نقل از BMC، رئیس سابق پارلمان اقلیم کردستان و عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی به خبرنگار BMC گفت: «من همیشه گفته ام سیاستمداری که احمق نباشد، از حکم دادگاه جلو نخواهد افتاد، دادگاه فدرال چندین سؤال در مورد موضوع انتخابات و حوزه های انتخابیه داشت، بنابراین چندین جلسه طول کشید، اما من انتظار این حکم را نداشتم.

وی افزود: «با اینکه خودم بار دیگر پست ریاست پارلمان را درخواست نکردم، اما همیشه تاکید کرده ام که هر وظیفەای را که اتحادیه میهنی کردستان به من محول می کند، انجام خواهم داد».

رئیس سابق پارلمان اقلیم در خصوص اظهاراتی که اقلیت های اقلیم کردستان در مورد حکم دادگاه فدرال و اتحادیه میهنی بیان کرده اند، تصریح کرد: «ما همیشه تاکید کرده‌ایم که اقلیت‌ها باید خودشان نماینده واقعی خود باشند و تحت کنترل هیچ حزب سیاسی از جمله اتحادیه میهنی نیز نباشند، درست است که اتحادیه میهنی علیه قانون انتخابات شکایت کرده است، اما قبلاً در این مورد در مجلس جلسه داشته ایم و  می خواستیم بر سر قانون انتخابات به یک توافق برسیم، اما آنها خودشان بخشی از فعال کنندگان مجدد کمیسیون و استفاده از اکثریت شدند، بنابراین اکنون، اگر ارزیابی اشتباهی بوده است، آنها باید نتیجه آن ارزیابی ناسالم را تحمل کنند».

ریواز فایق همچنین بیان کرد: «11 نماینده پنجمین دوره پارلمان درحال حاضر بر سر حکم دادگاه فدرال بحث می کنند که هیچ کدام آنها دیدگاه اقلیت ها را نمایندگی نمی کنند. از سوی دیگر، اتحادیه میهنی کردستان جایگاه تمام اقلیت ها را حفظ کرده و با وجود اینکه در این دوره پارلمان و سایر ادوار با حزب دمکرات کردستان متحد بودند، اما باید در برخی مسائل بی طرفی می کردند زیرا مسائل حساسی بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان وجود دارد که تنها با تفاهم بین این دو حزب قابل حل است، نه اینکه مانند آنها بتوانند با 11 کرسی که در مجموع 23000 رای کسب کرده‌اند، حق یک کرسی را بخشی از موانع راه بدانند».

کد خبر 2767474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha