تدارکات نظامی گسترده آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، آمریکا در یکصد و سیزدهمین ماه حضور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بیش از 400 کامیون تجهیزات و لجستیک وارد پایگاههای خود در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه کرده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه به مناسبت 113 ماه از حضور آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، آماری از تحولات ماه گذشته در ارتباط با عملیات های نظامی این کشور در منطقه شمال و شمال شرق سوریه منتشر کرده است.

 بر اساس این گزارش، در یک ماه گذشته بیش از 400 کامیون تجهیزات نظامی و لجستیک مورد نیاز نیروهای آمریکایی وارد پایگاههای این کشور در منطقه شمال شرق سوریه شده است.

در این مدت 18 هواپیمای باری نیز تجهیزات نظامی و لجستیک را از طریق فرودگاههای منطقه تحت کنترل کردهای سوریه برای تامین نیاز حدود 900 سرباز آمریکایی و تعداد کمتری از سربازان برخی دیگر از اعضای ائتلاف مبارزه با داعش منتقل کرده است.

در همین مدت 20 حمله راکتی و پهپادی به پایگاههای آمریکا در نزدیکی میدان نفتی العمر، میدان گازی کونیکو، پایگاه شدادی و پایگاه تنف انجام شده که 39 کشته و زخمی برجای گذاشته است.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه همچنین از حملات تلافی جویانه آمریکا در خاک سوریه، در پاسخ به حملات صورت گرفته توسط گروههای مخالف حضور آمریکا در سوریه خبر داده است.

کد خبر 2767424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha