کاندیداها به مردم دروغ نگویند

سرویس کردستان- کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سقز و بانه گفت: در هنگام تبلیغات انتخابات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی وعده های دروغین به مردم ندهند و با مردم رو راست و شفاف باشند.

به گزارش خبرنگار کردپرس حاج فاروق محمودی در بانه به دنیا آمده که ۵۳ سال سن و مدرک کارشناس ارشد مدیریت با گرایش بودجه و مالی دارد و خود فعال اجتماعی می خواند و به گفته خودش اهل سیاست نبوده و تنها در خدمت محرومان و نیازمندان بوده است.

گفتگویی با این کاندیدای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه سقز و بانه انجام دادیم که باهم می خوانیم

کردپرس: چرا به شما لقب یاوران محرومان دادند؟

لقب یارو محروم به بیش از ۳۰ سال خدمت بدون منتم در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرهای بانه و سقز بر می گردد و در این مدت خدمت من به محرومان هیچ نیازمندی دست خالی برنگشته و همیشه در نزد من جایگاه خاصی داشتند و این احترام و مردمداری باعث شده که به یاور محرومان معرفی شوم.

کردپرس: چطور شد که تصمیم گرفتید در انتخابات کاندید شوید؟

هدف اصلی من تغییر است و با توجه به اینکه جامعه امروز ما نیاز به جوان گرایی دارد باید برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم و در خدمت مردم باشم و در راستای توسعه شهرهای بانه و سقز تلاش کنیم و از حق آنها دفاع کنیم.

کرد پرس: مشکلات و چالش های حوزه انتخابیه شما چیست؟

مهمترین مشکلات در سقز و بانه بیکاری جوانان، رواج خودکشی که تاکنون مسئولین این موضوع را بررسی نکردند، چالش مرزهای بانه و سقز که همانطور که همه می دانند معیشت مردم منطقه در این مرزهای تامین می شود.

جوانان ما بعد از فارغ التحصیل شدن به آینده خود امیدوار نیستند که باید برای این مهم دنبال سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و اشتغال زایی باشیم همانطور که تعدادی از سرمایه گذاران در شهرک صنعتی بانه برای تعدادی از جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کردند.

یکی از ظرفیت های مهم در سقز کارخانه ذوب آهن سقز است که اگر این کارخانه احیا شود در روند توسعه کردستان نقش بسیار مهمی ایفا می کند و منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز که سرمایه گذاری کلانی در آن شده اما تاکنون هیچ اقدامی برای تولید و اشتغال در آنجا انجام نشده و باید به هر روشی که امکان دارد این منطقه احیا شود همچنین منطقه آزاد بانه- مریوان نیز یکی از فرصت های خوب اشتغال است که هیچ گونه زیرساختی در آن ایجاد نشده که باید به سرعت اقدامات لازم برای راه اندازی آن انجام شود و همچنین برای همه افراد جویای کار، اشتغال های خرد در خانه ها ایجاد شود همانطور که تحقیق کردم در سقز و بانه ۵۲ کارخانه نیاز به حمایت دارند.

مرزها هم ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال در سقز و بانه است که بازگشایی مرزهای هنگه ژال و سیف در این شهرها باعث ایجاد اشتغال، پیشرفت در مراودات مرزی با اقلیم کردستان می شود که آنطور که لازم است اقدام مهم و عملی برای آنها انجام نشده است. 

مرزنشینان بانه و سقز در هشت سال جنگ تحمیلی حافظ جان و مال مردم بودند پس ضروری است که برای احیای مبادلات مرزی در این مناطق در قالب معبر امن اقدامی قاطع و موثر انجام شود که تا در معیشت مرزنشینان تحولی ایجاد کند.

کردپرس: عملکرد نمایندگان مجلس در دوره های قبل را چگونه ارزیابی می کنید؟

 متاسفانه با توجه به تجربه ۳۰ ساله ام در کمیته امداد امام خمینی (ره) و خدمت به محرومان و شناختی که از روستاییان و کوخ نشینان دارم مردم نسبت به عملکرد نماینده فعلی دلسرد و ناامید هستند و وعده های که دادند هیچکدام عملی نشده و در بسیاری از نشست های که مردم داشتم مردم می گویند نماینده فعلی شعارها و وعده های زیادی داده امام هیچکدام را عملی نکرد و چهار سال همچنان بدون تامین خواسته های مردم گذشت.

کردپرس: باتوجه به شرایط موجود تفاوت این دوره از انتخابات با دوره های قبل در چیست و چه راهکاری برای ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت بیشتر ارائه می دهید؟

برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات مسئولین باید در شرایط خاص در کنار مردم باشند و باید کاندیداها کارنامه کاری خود را برای مردم علنی کنند و از وعده های دروغین جلوگیری پرهیز کنند و با مردم شفاف و رو راست باشند اگر نماینده یک دوره بتواند شفاف برای مردم کار کند مردم به آنها امیدوارتر می شوند.

کردپرس: اگر شما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدید مهمترین برنامه شما چه خواهد بود؟

مهمترین برنامه من کمک به معیشت مردم، اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی منطقه خواهد بود دومین برنامه من در آینده تلاش برای توسعه راه ها است چراکه در بحث توسعه یافتگی مهمترین فاکتور توجه به توسعه راه ها است مهمترین مشکل منطقه ما هم نبود راه های مناسب است بسیاری از راه های ما قتلگاه مردم شده و نماینده می تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

مشکل دیگری هم که وجود دارد در زمینه بیمه های روستای است که متاسفانه تاکنون کسی آن را پیگیری نکرده بیمه عشایر هشت دسته است که بیشتر دسته اول و دوم را اجرا می کنند که میزان پرداختی ماهیانه کمتر است اما زمان بازنشستگی کمترین حقوق را دریافت می کنند.

یکی دیگر از برنامه های که در آینده با جدیت پیگیری خواهم کرد ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در سقز است شهرستان سقز ظرفیت مرکز استان شدن را دارد اما دانشگاه علوم پزشکی ندارد باید به فکر آموزش جوانان باشیم که اگر به فکر نباشیم جوانان ما با چالش های جدی روبرو خواهند شد

کردپرس: مهمترین وظیفه یک نماینده بعد از تصویب قوانین چیست؟

نماینده موظف است قوانینی که در مجلس تصویب می شود برحسب وظیفه باید تا نتیجه نهایی پیگیری کند و برای افکار عمومی شفاف سازی کند.

کردپرس: در شهرستان های سقز و بانه در دوره های گذشته پروژه های ناتمام مانند سد عباس آباد، فرودگاه سقز و سالن ۱۲۰۰ نفری آزادگان بانه با حضور مسئولین کشوری افتتاح شده چه برنامه ای دارید که پروژه های ناقص افتتاح نشوند؟

نماینده باید در کنار مسئولین باشد نه در تقابل با آنها و بتواند اعتباراتی که به صورت ملی جذب می شود درصد بیشتری برای حوزه خود جذب کند و برای جذب اعتبارات بیشتر با همراهی مسئولین و شرایط لازم فراهم کنند.

فرودگاه سقز، بیمارستان سقز و بیمارستان رازی بانه در دوره های گذشته افتتاح شده اما بعد از چند سال این پروژه ها همچنان ناقص هستند و این بیمارستان ها از کمترین امکانات و تجهیزات برخوردار هستند سد عباس آباد بانه هم چند بار افتتاح شده اما همچنان ناقص است وظیفه نماینده قانون گذاری و نظارت است نه دخالت؛ اما متاسفانه نمایندگان دوره گذشته به جای نظارت دخالت کردند اگر به وظیفه خود به خوبی عمل می کردند هیچکدام از پروژه ها شکست خورده نمی ماندند.

درواقع این پروژه ها از طریق دولت و همراهی مسئولین استانی و شهرستانی پیگیری شده و نماینده در ان دخالتی نداشته که باید جلو رسم ناصواب را با قاطعیت بگیریم.

یکی از برنامه های که در آینده باید با قاطعیت پیگیری شود حق آبه بانه از سد ویسک است که با توجه به شرایط موجود در چند سال آینده بانه هم در بحث تامین آب کشاورزی و آب شرب با مشکل موجه می شود که با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد آب این سد در حوزه بانه تامین می شود باید مردم بانه از آب این سد سهمیم شوند که این سهم در گذشته به دلیل عدم پیگیری نماینده ها از مردم گرفته شده است از طریق مجلس و نماینده قابل پیگیری است.

کردستان غنی از منابع طبیعی است و بهترین معادن در سقز و بانه وجود دارد که متاسفانه بسیاری از معادن بدون آگاهی مردم به افراد غیر بومی واگذار شده که مردم این شهرها کمترین سهمی از این منابع ندارند و کسی این موضوع را پیگیری نکرده اگر بخشی از درآمد این منابع به توسعه منطقه اختصاص داده شود شاهد توسعه آبادانی منطقه خواهیم بود تلاش خواهم کرد که بخشی از درامد آن را به این منطقه اختصاص دهیم

کردپرس: سخن آخر؟

من خاک پای مردم هستم و برای سربلندی مردم شبانه روز تلاش می کنم حتی اگر زندگیم را فدای مردم کنم، کم است.

من در دوران خدمتم لوح های تقدیر زیادی گرفتم اما بزرگترین با ارزش ترین لوح تقدیری را از یک دختر هشت ساله گرفتم بعد از این کمیته امداد برای خانواده این دختر مسکن ساخت و در زمینه تحصیل به آنها کمک کرد این دختر به نشانه سپاس و تقدیر کادوی کوچک به من داد وقتی کادو را باز کردم یک نامه زیبا و یک جفت جوراب بود که این کادو به اندازه تمام دارایم برای ارزشمند است و همچنان آن را نگه داشته ام.

در نامه متن زیبای نوشته بود با این مظمون: سلام آقای محمودی اکنون من شاگرد اول کلاس هستم می خواهم در آینده فردی مفید برای جامعه بشوم مادر هر وقت نماز می خواند برای شما دعا می کند شنیدم جاده بانه و سقز برف زیادی دارد و هوا خیلی سرد است با پول توجیبیم برای شما یک جفت جوراب گرفتم امیدوارم این هدیه ناقابل را از من قبول کنید.

و اکنون هم قسم می خورم من فاروق محمودی یاور محروم آشتی دلان جان و زندگیم را وقف خدمت به مردم می کنم.

کد خبر 2767400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha