نچیروان بارزانی در دیدار با جوزپ بورل: عراق نباید درگیر آشوب های منطقه شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان و جوزپ بورل معاون رئیس و نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در کنفرانس مونیخ دیدار کردند، آنها طی این دیدار تأکید کردند که "عراق نباید درگیر آشوب های منطقه شود".

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، بر اساس بیانیۀ ریاست اقلیم کردستان، در این دیدار نچیروان بارزانی و جوزپ بورل ضمن گفتگو دربارۀ تهدیدات امنیتی و ثبات در خاورمیانه و تأثیر آن بر کشورهای منطقه به ویژه عراق، بر لزوم جلوگیری از گسترش و پیچیدگی بیشتر این وضعیت تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر سر این موضوع تفاهم داشتند که صلح و ثبات در عراق و اقلیم کردستان برای کل منطقه مهم است و عراق نباید درگیر مشکلات و آشوب های منطقه شود. در همین خصوص آنها اظهار کردند که حملات نیروهای ائتلاف در عراق و اقلیم کردستان و تاثیرات آن، امنیت و ثبات عراق را به خطر می اندازند.

به گفته ریاست اقلیم کردستان، بورل تاکید کرده است: «اتحادیه اروپا متعهد به کمک و حمایت از عراق و اقلیم کردستان برای حفظ امنیت، ثبات و توسعه این کشور در همه زمینه ها به ویژه برای تقویت توانمندی هایشان در زمینه های امنیتی و دفاعی است».

در ادامه این دیدار، نچیروان بارزانی از کشورهای اتحادیه اروپا برای "نقش مهم و برجسته" آنها در کمک به عراق و اقلیم کردستان تشکر کرد و تداوم حمایت اتحادیه اروپا از عراق و اقلیم کردستان را ضروری و مهم خواند.

روز جمعه 2024/02/16، دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان در اولین روز از شصتمین کنفرانس امنیتی مونیخ در گفتگو با خبرنگاران گفت: «این کنفرانس برای انتقال پیام اقلیم کردستان به رهبران و کسانی که در سطح جهان در تصمیم‌گیری ها مشارکت دارند بسیار مهم است.»

دلشاد شهاب اشاره کرد: «اکنون مشکلات و تهدیدات امنیتی در منطقه به یک معضل و تهدید جهانی تبدیل شده است و در هر کجای دنیا مشکل امنیتی وجود داشته باشد، تأثیر و بازتاب آن در سطح جهان نمود خواهد داشت؛ بنابراین مونیخ مهمترین نشست امنیتی است».

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان که از شرکت کنندگان این کنفرانس است، در چارچوب برنامه، نشست ها و دیدار های خود، دیدار و نشست های متعددی انجام داده است. سخنگوی ریاست اقلیم کردستان در این باره گفت: «بدون شک اعتماد به اقلیم کردستان به عنوان یک شخصیت سیاسی در معادلات خاورمیانه، به ویژه در عراق، توجیه یک هدیه بزرگ برای جایگاه و نفوذ نقش اقلیم کردستان است؛ بنابراین مشارکت رئیس اقلیم کردستان در کنفرانس امنیتی مونیخ بسیار مهم است».

کد خبر 2767114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha