تردد در گردنه های تکاب تنها با زنجیرچرخ ممکن است

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تکاب گفت: با توجه به بارش برف سنگین تردد خودروها در گردنه‌های «مایین‌بلاغ» و «قراول‌خانه» این شهرستان تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

به گزارش کردپرس، صابر برهانی اظهار کرد: بارش برف سنگین از شب گذشته در گردنه «مایین بلاغ» مسیر تکاب - شاهین‌دژ و گردنه «قراول‌خانه» مسیر تکاب - تخت سلیمان این شهرستان شروع شد و ماموران راهداری برای تردد آسان خودروها این مسیر را برفروبی و نمک پاشی کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در این محور در جریان است، به ایرنا گفت: رانندگان در صورت امکان از تردد شبانه در این گردنه خودداری کنند و در صورت لزوم به تردد در این مسیر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تکاب ادامه داد: با توجه به بارش برف در این گردنه، رانندگان عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود را بررسی و سپس اقدام به حرکت کنند.

برهانی افزود: اکیپ‌های برف‌روبی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب در جاده‌های منتهی به این شهرستان حضور فعال دارند اما مسافران و رانندگان برای سفری امن و بدون خطر باید توصیه‌ها و هشدارهای راهداری را جدی بگیرند و با راهداران همکاری کنند.

طبق اعلام اداره کل‌ هواشناسی آذربایجان غربی سامانه بارشی از روزچهارشنبه فعالیت خود را در منطقه آغاز کرده، بارش های مناسبی طی شبانه‌روز گذشته در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شد که بارش ها در گردنه ها و مناطق کوهستانی به صورت برف گزارش شده است.

محور تکاب - شاهین‌دژ بیش از ۸۵ کیلومتر طول دارد و گردنه «مایین بلاغ» به طول ۲۰ کیلومتر از مسیرهای کوهستانی و سخت گذر جنوب آذربایجان غربی است.

کد خبر 2767036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha