اشنویه پربارش ترین شهر در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با ورود سامانه بارشی، باران و برف مناطق مختلف جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت و در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی استان در اشنویه ۶۰ میلی‌متر ثبت شد.

به گزارش کردپرس، اردلان محمدپور در گفت و گوی خبری اظهار کرد: بارش ها در پیرانشهر ۵۱ میلی‌متر، بوکان ۴۸ میلی‌متر، سردشت ۴۰ میلی‌متر، نقده ۳۹ میلی متر، شاهین‌دژ ۳۸ میلی متر، مهاباد ۳۶، تکاب ۳۱ میلی‌متر، میاندوآب ۲۷ میلی‌متر و ارومیه ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است.

او با اشاره به اینکه بارش ها در مناطق کوهستانی به صورت برف بود اضافه کرد: از زمان فعالیت این سامانه در منطقه (۴۸ ساعت گذشته) بارش ها در سردشت ۱۰۶ میلی متر، پیرانشهر ۱۰۵ میلی‌متر، اشنویه ۱۰۴ میلی‌متر، بوکان ۷۱ میلی‌متر و مهاباد ۵۷ میلی‌متر ثبت شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: طبق بررسی نقشه های هواشناسی فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده در این منطقه ادامه دارد و پیش بینی می شود فعالیت آن از روز شنبه تقویت و شدت بارش ها در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیشتر از مناطق شمالی باشد.

او اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین صفر و هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

کد خبر 2767035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha