بنشین سر جایت آقای مسرور بارزانی/ ریبوار کریم ولی

سرویس عراق و اقلیم کردستان_  ریبوار کریم ناظر سیاسی در اقلیم کردستان در یادداشتی به سخنان مسرور بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان در مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی انتقاد کردە و با طرح سوالی که «چرا باید آمریکا شما را متحد خود بداند؟» به این موضوع پرداخته است.

به گزارش کردپرس، ریبوار کریم ولی در یادداشت خود نوشت نخست وزیر دولت انتقالی اقلیم کردستان در آخرین مصاحبه خود با رسانه‌های آمریکایی دسته گلی دیگری برای ملت کردستان به آب داد.

سیاست و گفتمان غیرمسئولانه خود را تکرار کرد ایران و متحدانش را تروریست می‌خواند و حتی آنها را بدتر از داعش می‌داند و سپس به فانتزی ائتلاف با آمریکا می‌اندیشد و از آنها برای خود و حزبش تسلیحات نظامی و مهمات درخواست می‌کند.

قبل از هر چیزی معرفی ایران با این لحن، دور از موازین دیپلماتیک است و هزینەهایی در پی خواهد داشت و هزینۀ آن را مردم بیگناه کردستان خواهند داد، به جای درس گرفتن از گذشته، ایشان باز هم به صورت اجبار می‌خواهد که وانمود کند آمریکا باید آنها را متحد خود بداند.

سوال اساسی این است چرا باید آمریکا به شما را به عنوان یک متحد نگاه کند؟

  1. شما حاضر نبودید که با داعش مبارزه کنید چون جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به اربیل آمد و از شما التماس کرد باید در جنگ با داعش مشارکت کنید شما در پاسخ گفتید که این جنگ ربطی به ما ندارد! تا اینکه داعش به اربیل رو کرد و شما به آمریکا پناه بردید.
  2. در خصوص مسئله رفراندوم اصلا به نظر آمریکا اهمیتی ندادید.
  3. آمریکا ماهیانه مبلغ هنگفتی به شما پرداخت می‌کند تا یکسان سازی نیروهای پیشمرگه را انجام دهید نه تنها این کار را انجام نداده‌اید بلکه در مناطق محرمانه/اختصاصی که متعلق به شماست و شبیه کانتون (اردوگاه سربازی) شده‌اند شبه نظامیان جداگانه‌ای به وجود می‌آورید.
  4. در مورد تسلیحات و مهمات شاید آمریکا حق داشته باشد که بپرسد که چه بر سر تسلیحاتی آورده‌اید که در گذشته دریافت کردید.
  5. هنگامی که آمریکا از شما می‌خواهد که خبرنگاران را آزاد کنید نه تنها امتناع می‌کنید بلکه خشمگینانه می‌گویید که در امور داخلی ما دخالت نکنید، ممکن است آمریکا نیز موضوع حمله‌های نظامی به شما را یک موضوع داخلی تلقی کند.

در شبی که اربیل مورد حمله موشکی قرار گرفت می‌بایست سخنان سخنگوی پنتاگون را درک می‌کردید که در پاسخ به سوالی در این باره گفت: همه آمریکاییها سالم هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد!

خلاصه شاید نگرانیهای ترکیه از نفوذ ایران در منطقه و اقدامات تلافی جویانه محدود آمریکا باعث شده باشد که یک بار دیگر نخست وزیر دولت انتقالی آوازهای قدیمی خود را سر دهد! اما در واقع اصل مسئله تغییر نکرده است آمریکا هیچوقت به کسانی که چنین سابقه‌ای در گذشته داشته‌اند به چشم هم پیمان نگاه نخواهد کرد.

کد خبر 2766794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha