۲۴۰۰ مودی مشکوک به فرار مالیاتی از طریق رصد حساب هاب بانکی در کردستان شناسایی شد

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: در طول سال جاری از طریق رصد حساب های بانکی حدود ۱۶ هزار نفر، ۲ هزار و ۴۰۰ مودی مشکوک به فرار مالیاتی را در کردستان شناسایی کردیم.

به گزارش کرد پرس، مصطفی فعله گری در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: سازمان امور مالیاتی مانند دیگر سازمان های دولتی در راستای خدمت رسانی به مودیان مالیاتی به ویژه مودیان خوش حساب و قانونمند تلاش کرده و خوشبختانه بیشتر مودیان مالیاتی کردستان، خوش حساب، قانونمند و شفاف در حوزه فعالیت های اقتصادی هستند.

وی اظهار کرد: بیشتر جرائم مالیاتی که در کردستان برای مودیان صادر می شود ناشی از عدم آگاهی آنان به قانون مالیات بوده و از همین رو تسهیلاتی برای این مودیان در نظر گرفته می شود تا دچار مشکل نشوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان افزود: تا پایان بهمن ماه سال جاری مودیان مالیاتی فرصت دارند تا با پرداخت اصل مالیات صادر شده، از فرصت بخشش جرائم مربوطه برای اشخاص حقیقی تا سقف ۱.۵ میلیارد تومان و برای اشخاص حقوقی تا سقف ۲ میلیارد تومان استفاده کنند.

فعله گری ادامه داد: مودیانی شامل این طرح می شوند که در گذشته نسبت به پرداخت اصل مالیات و جرائم مربوطه در زمان مقرر اقدام کرده باشند و جزو مودیان بدحساب نباشند.

وی یادآور شد: در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی کردستان برای سال آینده پخش شده، که ماهیت این افزایش درآمد این نیست که سهم مودیان از پرداخت مالیات به دولت ۵۰ درصد افزایش یافته، بلکه این میزان از محل شناسایی مودیان جدید و از محل شناسایی فرارهای مالیاتی تحقق یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان بیان کرد: در بحث هزینه کرد مالیات نیز با توجه به اینکه بخش عمده ای از بودجه عمومی دولت از محل درآمدهای مالیاتی تامین می شود، بخشی از درآمدهای مالیاتی نیز در بخش هزینه های عمومی دولت صرف می شود.

فعله گری گفت: بخشی از درآمدهای مالیاتی نیز که از محل عوارض ارزش افزوده محقق می شود، از طریق اداره کل امور مالیاتی استان بین شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود و در سال ۱۴۰۱ مبلغی بالغ بر ۳۴۳ میلیارد تومان از این محل بین شهرداری و دهیاری های استان توزیع شد و امسال نیز پایان دی ماه حدود ۳۵۰ میلیارد تومان پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی به اقداماتی که در خصوص فرارهای مالیاتی صورت گرفته است اشاره کرد و اظهار کرد: در طول سال جاری از طریق رصد حساب های بانکی حدود ۱۶ هزار نفر، ۲ هزار و ۴۰۰ مودی مشکوک به فرار مالیاتی را در کردستان شناسایی کردیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با بیان اینکه ۸۵ مطب پزشکی در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفت که ۳۰ مورد تخلف مالیاتی احراز شد، افزود: رصد حساب های مالیاتی شرکت های تولیدی، صنعتی و ... نیز در دستور کار قرار گرفت که چند شرکت که گردش مالی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومانی داشتند، شناسایی و گردش مالی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

فعله گری ادامه داد: در زمینه فرارهای مالیاتی همچنین ۴ هزار و ۲۳۵ مورد از طریق سامانه بازرسی های مالیاتی شناسایی شد که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ مورد وارد فاز برگ تشخیص درآمدهای مالیاتی شدند و در حال بررسی فعالیت های مالی آنها هستیم.

وی یادآور شد: در بحث فرار مالیاتی تمرکز ما بر روی شناسایی مودیان با حجم مالیات بالا و یا مودیان با حجم مراجعان بالا است، چرا که ممکن است در جایی فرار مالیاتی صورت گیرد که سر و کاری با عموم مردم نداشته باشد اما در برخی موارد نیز فرار مالیاتی در جایی اتفاق می افتد که با مردم سر و کار دارد، مانند پزشکان.

کد خبر 2766667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha