فراکسیون اتحادیه میهنی در پارلمان عراق: فراکسیون جنبش نسل به منظور دستاوردسازی برای خود، فرم تفاهم نامه را تغییر داد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پاسخ به اظهارات فراکسیون جنبش نسل نو درمورد جمع آوری امضا برای پرداخت مستقیم حقوق کارکنان اقلیم از سوی دولت فدرال و عدم امضای فراکسیون اتحادیه میهنی، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا، فراکسیون جنبش نسل نو و شبکه تلویزیونی جنبش نسل نو (nrt)، خبری منتشر کرده اند مبنی بر اینکه فراکسیون نسل نو در پارلمان عراق امضا جمع آوری کرده است تا حقوق از سوی دولت فدرال مستقیما به حقوق بگیران اقلیم پرداخت شود و اعضای فراکسیون اتحادیه میهنی آن را امضا نکرده اند. در خصوص این اظهارات نادرست، به مردم کرد توضیح می دهیم.

اول: در اکتبر سال گذشته به سبب توجه به همکاری و اتحاد و تشدید تلاش برای حل مشکل حقوق، با فراکسیون اتحاد اسلامی و جماعت عدالت کردستان و جنبش نسل نو امضا جمع آوری کردیم تا از نخست وزیر عراق بخواهیم حقوق ها را از اختلافات سیاسی جدا کند و مستقیماً آنها را توزیع کند، اما بعدها فراکسیون جنبش نسل نو، فرم حاوی این تفاهم نامه را به فرم پیشنهادی جنبش نسل نو تغییر داد و از آن برای تبلیغات سیاسی استفاده کرد و آن را نزد نخست وزیر برد.

دوم: اکنون امضا جمع کردن دوباره جنبش نسل نو برای همان منظور هیچ اهمیتی ندارد و فقط برای دستاوردسازی سیاسی است، زیرا نخست وزیر دولت فدرال قبلاً به تفاهم نامه مشترک فراکسیون های کرد پاسخ داده و آن را تأیید کرده است. در مورد اصلاحیه قانون بودجه نیز نخست وزیر دولت فدرال بیش از دو ماه است که از تشکیل کمیته ای متشکل از مشاوران وی و کمیسیون دارایی پارلمان که هیچ عضوی از جنبش نسل نو در آن حضور ندارد، خبر داده است، اکنون چه لزومی دارد برای آن امضا جمع شود.

سوم: هر فراکسیون، حزب، نماینده یا کانالی که در پارلمان نتواند کاری انجام دهد و بخواهد از وضعیت نامطلوب مردم کردستان برای منافع سیاسی سوء استفاده کند و تبلیغات سیاسی و مطالب نادرست انجام دهد، از هرگونه ارزش و اخلاق سیاسی و رسانه ای تهی است.

سخنگوی فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس نمایندگان عراق

 2 فوریه 2024

کد خبر 2766501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha