استقرار چند گروه شبه‌نظامی در حومه عفرین توسط ترکیه

سرویس سوریه - «فرهاد شامی» مدیر مرکز رسانه‌ای SDF برای اولین بار از استقرار شبه‌نظامیان «کتیبت‌الققاز و امام‌البخاری» در عفرین توسط ارتش ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، «فرهاد شامی» مدیر مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) برای اولین بار اعلام کرد که دولت ترکیه، شبه‌نظامیان «کتیبت‌الققاز و امام‌البخاری» را در عفرین مستقر کرده است.

به نوشته شبکه روناهی، «فرهاد شامی» مدیر مرکز رسانه‌ای SDF در رابطه با آخرین وضعیت عفرین و شبه‌نظامیان مستقر در این منطقه مصاحبه‌ای را انجام داد..

به گفته فرهاد شامی، دو گروه «کتیبت‌الققاز» و «امام‌البخاری» از متخصص‌ترین نیروهای داعش که در سوریه و عراق می‌جنگیدند تشکیل شده و اخیرا توسط ترکیه در عفرین مستقر شده‌اند.

فرهاد شامی در ادامه ضمن اشاره به قرار گرفتن خطرناکترین گروه‌های تروریستی جهان در مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه، اظهار داشت که در کنار جبهه النصره، داعش، حزب ترکستانی و بسیاری دیگر، گروه موسوم به «کتیبت الققاز» نیز هم اکنون در عفرین مستقر شده است.

«فرهاد شامی» ادامه داد که که گروه «کتیبت‌الققاز» با ارتش عراق، نیروهای SDF و ائتلاف بین‌المللی جنگیده و متشکل از متخصص‌ترین اعضای داعش است.

وی تصریح کرد که این گروه‌های افراطی اکنون بیشتر در روستاهای ایزدی نشین عفرین مستقر هستند و جمعیت اعضای این گروه‌ها به صورت عجیبی در حال گسترش است.

فرهاد شامی همچنین به «گروه امام البخاری» اشاره کرد و گفت که اعضای این گروه نیز اهل ازبکستان هستند که وزارت خارجه آمریکا نیز ۶ سال پیش به دلیل افراطی گری و خطر، آن را در لیست تروریستی قرار داد و آن را تهدیدی خطرناک خواند.

کتیبه الققاز و گروه امام البیخواری در سال‌های بحران سوریه در کنار گروه‌های افراطی مانند جبهه‌النصره و احرارالشام در ادلب جنگیدند اما در حال حاضر دولت ترکیه بار دیگر به عنوان تخصصی ترین نیروی داعش آنها را در مناطق تحت کنترل خود مستقر می‌کند و این گروه‌ها تهدید دیگری برای امنیت منطقه هستند.

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ گزارشی به حضور آنها در عفرین اشاره نکرده است، این اولین بار است که نیروهای سوریه دموکراتیک این اطلاعات را فاش می‌کنند.

کد خبر 2766463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha