۳ هزار دانش آموز ایلامی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

سرویس ایلام - مدیر کل آموزش و پرورش استان از حضور ۳ هزار دانش آموز ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی مذهبی برای دانش آموزان معتکف اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی درویشی ضمن اعلام این خبر گفت: از این تعداد بیش‌ از ۲ هزار دختر و  یکهزار نفر پسر هستند که در ۴۰ مسجد در سراسر استان معتکف شدند.

وی در ادامه به برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت برگزاری این مراسم اشاره کرد و افزود: در راستای حمایت و پشتیبانی و کمک به هزینه های پذیرایی از دانش آموزان نزدیک یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

درویشی ضمن تشریح برنامه های جانبی و فرهنگی، مذهبی برای دانش آموزان در ایام اعتکاف، گفت: در مدت زمان مراسم اعتکاف سعی بر غنی سازی اوقات در این ایام شده است و در همین راستا با اجرایی کردن بیش از ۵۰ برنامه ی متنوع در قالب های برگزاری محافل انس با قرآن، ادعیه و زیارات، کلاس های آموزشی و مشاوره ای، مباحث حجاب و عفاف، نشست های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جلسات پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی، برگزاری جشن میلاد امام علی (ع) و مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س)، برپایی سفره صلوات و برگزاری کارگاه های مهدویت، آموزش عکاسی و تصویر برداری، نویسندگی و خاطره گویی در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه با استقبال چشمگیر دانش آموزان معتکف همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان حضور پر شور و نشاط دانش آموزان ایلامی در این مراسم را نشان از علاقه این نسل به مراسم عبادی و مذهبی دانست و آن را یکی از مهم ترین راههای اجرایی نمودن تربیت دینی، عبادی و اخلاقی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است عنوان کرد.

کد خبر 2766253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha