یکی از رهبران اتحاد اسلامی کردستان: حمله به اربیل شعارهای ضد اسرائیلی را زیر سوال می برد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- هادی علی، رئیس شورای رهبری اتحاد اسلامی کردستان گفت که توسل ایران به حملات موشکی به اربیل به جای حمایت مستقیم نظامی از مردم غزه، اعتبار و صداقت شعارهای این کشور علیه اسرائیل اشغالگر را زیر سوال می برد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، هادی علی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) درباره حمله ایران به اربیل گفت که توسل جمهوری اسلامی ایران به حملات موشکی به اربیل و عملیات نظامی مشابه در منطقه به جای حمایت مستقیم نظامی از مردم غزه، اعتبار و صداقت شعارهای این کشور علیه اسرائیل اشغالگر را زیر سوال می برد.

حوالی ساعت 23:30 شب دوشنبه 15 ژانویه 2024، چندین موشک بالستیک و پهپاد به طور همزمان به اربیل حمله کردند، سپاه پاسداران ایران بعداً مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت که در آن چهار نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

این حملات، خانه پیشرو دزه‌یی، سرمایه دار اربیلی و یک مقر امنیتی متعلق به اژی امین، رئیس سابق اطلاعات اتحادیه میهنی کردستان را هدف قرار دادند، در نتیجه این حمله خانه پیشرو دزه‌یی ویران شد و این فرد همراه با سه تن دیگر کشته شدند.

 مقامات ایرانی می گویند که این حمله به یک پایگاه جاسوسی صهیونیست ها انجام شده، اما مقامات اقلیم کردستان این اتهام را قویا رد می کنند و می گویند که هیچ پایگاه اسرائیلی در منطقه وجود ندارد.

کد خبر 2765998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha