۱۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار سهم دیواندره از سفرهای رییس جمهور است

استاندار کردستان گفت: یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان مصوبه اختصاصی سهم دیواندره از ۲ سفر استانی رییس جمهور به کردستان است که می تواند باعث تحول در این شهرستان شود.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا روز پنجشنبه در جمع مردم بخش سارال دیواندره در مسجد جامع شهر هزارکانیان، گفت: در ۲ سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته است خدمات خاصی به نقاط مختلف استان کردستان ارائه شده و شهرستان دیواندره و بخش سارال همانند سایر نقاط استان از این خدمات بهره برده اند.

وی اظهار کرد: بی شک خدماتی که در این منطقه و استان ارائه شده است، کفایت نمی کند و این استان را از محرومیت خارج نکرده است؛ چرا که هنوز در برخی شاخص ها به میانگین کشوری دست پیدا نکرده ایم.

استاندار کردستان افزود: باید این مسیر خدمتگزاری و تلاش بصورت جاری و شبانه روزی ادامه باید و تلاش کنیم محرومیت و مشکلات منطقه و استان برطرف شود.

سرمایه گذاری نخستین کارخانه داروسازی در سارال

زارعی کوشا ادامه داد: ما باید بتوانیم کردستان را به عنوان استانی توانمند در تمام زمینه ها به منطقه، کشور و دنیا معرفی کنیم، چرا که استعدادها و ظرفیت هایی در بخش های مختلف دارد که می تواند به عنوان استانی توانمند، معروف و پرظرفیت در کشور و منطقه شناخته شود، نمونه بارز آن بخش سارال بوده که ظرفیت های ویژه آن بی نظیر و کم نظیر است.

وی با بیان اینکه اهل وعده و قول دادن نیستم چون معتقدم وعده دادن باید کارشناسی شده و قابل تحقق باشد، یادآور شد: با توجه به جلساتی که در روزهای اخیر در تهران داشتیم با صندوق شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) توافق شد که یک تا ۲ مجموعه کارخانه داروسازی در کردستان احداث شود.

استاندار کردستان بیان کرد: تلاش می کنیم سرمایه گذاری برای اولین کارخانه و ظرفیت داروسازی در استان در بخش سارال باشد و بتوانیم از ظرفیت گیاهان دارویی این منطقه استفاده کرده و این مزیت و ظرفیت برای تمام استان در نظر گرفته شود.

مجوز احداث مسیر دیواندره - مریوان

زارعی کوشا در ادامه به حوزه زیرساخت اشاره کرد و گفت: در این حوزه در ۲ سفر استانی رییس جمهور ظرفیت خوبی برای استان فراهم شد و جزو استان هایی بودیم که که مصوبات و اعتبارات خوبی برای آن تصویب شد، ضمن اینکه استان اول در جذب تخصیص های سفر اول نیز بودیم.

وی به تلاش برای مجوز احداث مسیر دیواندره - مریوان اشاره کرد و اظهار کرد: این پروژه مهم نیاز به مجوزهایی در سطح ملی و مصوبه مجلس دارد که امیدواریم بتوانیم در این دولت مجوز آن را بگیریم و خلا ارتباطی این مسیر رفع شود.

استاندار کردستان افزود: در ۲ سال گذشته در حوزه راهسازی ۳۸ کیلومتر در شهرستان دیواندره راه احداث شده است که این میزان میانگین احداث راه روستایی در کل استان در دوره های قبلی است.

زارعی کوشا با بیان اینکه شهرستان دیواندره در زمینه راه روستایی از میانگین استانی بالاتر است، ادامه داد: بخش سارال با توجه به اینکه نسبت به سایر نقاط این شهرستان زمستان سختی دارد انتظار می رود در اولویت باشد و روستاها و بخش هایی که تاکنون در زمینه اسفالت و بهسازی راه روستایی اقدام نشده است در اولویت قرار گیرند.

وی یادآور شد: شهرستان دیواندره در مسیر کریدور شمال غرب- جنوب غرب قرار گرفته است و این پروژه مطالبه اصلی ما است و با جدیت دنبال خواهد شد.

استاندار کردستان بیان کرد: بخش باقی مانده کریدور در استان که تفریبا ۱۵۰ کیلومتر است معادل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که براحتی تامین نمی شود و بدنبال آن هستیم که مسیرهای مختلف مالی آن را تامین کنیم.

زارعی کوشا گفت: در حال حاضر، قطعاتی که در محدوده سقز- دیواندره- سنندج قرار دارد، فعال است و مشکل ما در مسیر سنندج- کامیاران است که تلاش می کنیم آن را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: در ۶۹ روستای شهرستان دیواندره طرح هادی اجرا شده است که معادل میانگین استانی است، ضمن اینکه در دولت سیزدهم تاکنون راه روستایی ۱۷ روستای دیواندره آسفالت شده است که معادل کل اقدامات انجام شده این حوزه در چند سال گذشته است.

استاندار کردستان افزود: باید تلاش کنیم تا پایان دولت سیزدهم کردستان را در زمینه شاخص های پیشرفت به میانگین کشوری برسانیم و این استان را از محرومیت خارج کرده و به استان برخوردار در حوزه های مختلف تبدیل کنیم.

نرخ مشارکت مردم دیواندره در انتخابات بالا است

زارعی کوشا در ادامه سخنان خود به بحث انتخابات پرداخت و ادامه داد: نرخ مشارکت مردم شهرستان دیواندره در انتخابات میانگین بالایی بوده است و این مهم جای قدردانی و مباهات برای ما است و یقین دارم در انتخابات امسال نیز مشارکت مردم، مشارکتی حماسی است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در برخی از انتخابات گذشته بدلایلی میانگین مشارکت مردم عدد پایینی نسبت به برخی از نقاظ کشور بوده است که این مساله برچسپ منفی برای استان است و بی شک مردم با بصیرت استان در این دوره پرشورتر از گذشته در پای صندق های رای حضور پیدا کرده و افرادی را انتخاب می کنند که پیگیر مشکلات و مسائل آنان باشد.

استاندار کردستان در تداوم سفرهای شهرستانی خود، روز پنجشنبه در یک سفر یک روزه و با استقبال جمعی از مردم و مسئولان وارد شهرستان دیواندره و بخش سارال شد.

زارعی کوشا در جریان این سفر، بلافاصله در شهر هزارکانیان حضور یافت و در مسجد جامع این شهر در راستای دیدار چهره به چهره با مردم، بررسی مشکلات و درخواست های مردم این شهر، میز خدمت برپا کرد.

در این سفر یک روزه، هیاتی از مدیران کل ستادی استانداری کردستان و مدیران کل دستگاه های اجرایی برای بررسی وضعیت شهرستان دیواندره و روستاهای تابعه و برپایی میز خدمت به این شهرستان سفر کرده اند.

استاندار کردستان در این سفر یک روزه، علاوه بر دیدار با مردم شهر هزار کانیان، با اهالی روستای گاو شله نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

کد خبر 2765916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha