نرمین معروف: ایجاد تغییرات در قانون بودجه عراق نیاز به زمان مناسب دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بر اساس گزارش سرویس کردی صدای آمریکا، مشکل تامین بودجه اقلیم کردستان از سوی بغداد بعید است به این زودی ها حل شود.

به گزارش کردپرس به نقل از صدای آمریکا، نرمین معروف، عضو کمیسیون اقتصادی پارلمان عراق به صدای آمریکا گفت: «اصلاح قانون بودجه به توافق دولت مرکزی و اقلیم  به ویژه در مسئله حقوق بستگی دارد».

نرمین معروف افزود: «هیئت دولت اقلیم کردستان باید با دولت عراق به توافق برسد و سپس این اصلاحیه در پارلمان ارائه شود و تا زمانی که برای رای گیری آماده شود، چندین مرحله را در پارلمان طی خواهد کرد».

وی افزود: «زمان تصویب لایحه نیز حتی اگر توافق سیاسی وجود داشته باشد، باز هم به زمان خوبی نیاز دارد».

طبق گفته نرمین معروف از اعضای کمیسیون اقتصاد پارلمان عراق، اصلاح قانون بودجه به سه مرحله نیاز دارد که تشکیل شده از قرائت اول و دوم، سپس دریافت نظرات همه کمیسیون ها در مورد لایحه، سپس برای تصمیم گیری در مورد تأیید یا رد تغییرات رای گیری می شود.

این عضو کمیسیون اقتصاد تصریح کرد: «ماده 77 قانون بودجه دولت عراق را ملزم می کند تا در پایان سال های مالی 2023 و 2024 برنامه جدید درآمدها و هزینه ها را برای تصویب و اجرای آن در سال بعد به پارلمان ارائه کند. این نشان می دهد اصلاحیه ای در برنامه آینده هزینه ها وجود دارد این یک موضوع عادی است و نیازی به جلسه فوری ندارد. سال گذشته دولت لایحه بودجه را اواسط مارس به مجلس فرستاد و در ژوئن تصویب شد، ما به عنوان کُرد می خواهیم برای حل مشکل حقوق و دستمزد، اصلاحیه را تسریع کنیم».

کد خبر 2765592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha