اظهارات وزیر دولت اقلیم کردستان در امور اقلیتها در خصوص به تعویق افتادن زمان تصمیم گیری دادگاه فدرال

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ وزیر دولت اقلیم کردستان در امور اقلیتها ضمن اعلام اینکه دادگاه فدرال از نمایندگان اقلیتها درخواست نکرده است که در نشست ویژه این دادگاه در خصوص تعداد کرسی اقلیتها شرکت داشته باشند افزود این یک اقدام سیاسی و به تعویق افتادن زمان تصمیم گیری در خصوص شکایت مطرح شده جای تردید دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کردستان ۲۴، آیدین معروف وزیر اقلیم کردستان در امور اقلیتها اعلام کرد به تعویق افتادن زمان تصمیم گیری در خصوص شکایت مطرح شده نزد دادگاه فدرال درباره تعدادی از ماده‌های قانون انتخابات پارلمانی کردستان یک اقدام سیاسی است و جای تردید دارد.

وی افزود: تا کنون دادگاه فدرال به طور رسمی از نمایندگان اقلیتها نخواسته است که در نشست دادگاه ویژه تعداد کرسی اقلیتها شرکت کنند این یک اقدام غلط است زیرا باید هر دو طرف شکایت در این نشست حضور داشته باشند.

آیدین معروف تاکید کرد: در آینده اگر هر گونه تصمیمی خارج از خواست اقلیتها گرفته شود مغایر با حقوق اقلیتها بوده و تاثیرات منفی بر روی شرایط اقلیتها در اقلیم کردستان دارد و ما این اقدام را به طور کامل رد می‌کنیم.

در تاریخ ۲۰۲۳/۱۲/۲۷ دادگاه عالی فدرال عراق برای هفتمین بار تصمیم گیری در خصوص شکایتی مطرح شده بر علیه قانون انتخابات پارلمانی کردستان را به تاریخ ۲۰۲۴/۱/۲۱ موکول کرد.

کد خبر 2765557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha