۵۰۰ هزار مورد کلرسنجی از مخازن، تصفیه خانه ها و شبکه های توزیع آب کردستان انجام شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: از ابتدای سال جاری در مجموع ۴۹۸ هزار و ۸۱۳ مورد کلرسنجی از تصفیه خانه، مخازن و شبکه های توزیع آب شهری و روستایی استان انجام شده است.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد با بیان اینکه همواره کیفیت آب در استان تحت کنترل و پایش لحظه ای قرار دارد، گفت: کنترل کیفیت آب در شهرها و روستاهای تحت پوشش آبفا استان توسط واحد کنترل کیفیت این شرکت به طور مستمر انجام می گیرد.

وی با اشاره به انجام ۲۷۰ هزار و ۶۹۷ مورد کلرسنجی شبکه های توزیع آب شهری و روستایی، افزود: تعداد موارد کلرسنجی در خروجی تصفیه خانه ها ۶۴۸۰ و تعداد موارد کلرسنجی در مخازن  شهری و روستایی ۲۲۱ هزار و ۶۳۶ مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان تعداد آزمایش های میکروبی انجام گرفته را ۱۸ هزار و ۱۴۷ مورد عنوان کرد و اظهار کرد: آزمایش های میکروبی شبکه توزیع ۶۷۰۱ مورد، خورجی تصفیه خانه ۲۱۶۰ مورد، منابع ۴۵۵۶ مورد و مخازن ۴۷۳۰ مورد است.

فرهاد ادامه داد: در این مدت همچنین ۷۲۴۰ مورد آزمایش بیولوژی در بخش شهری و روستایی انجام شده که تعداد آزمایشهای شبکه توزیع ۹۷۶ مورد، تصفیه خانه ها ۲۷۱۲ مورد، منابع ۱۴۷۲ مورد و مخازن ۲۰ ۸۰ مورد بوده است.

وی یادآور شد: در بخش آزمایش های شیمی فیزیک هم در مجموع ۲۲ هزالر و ۵۰۶ مورد ازمایش انجام شده که در بخش شبکه توزیع ۳۰۷۳ مورد، تصفیه خانه ها ۱۰۹۷۷ مورد، منابع ۳۶۹۳ مورد و مخازن ۴۷۶۳ مورد بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان بیان کرد: این آزمایش ها در راستای پایش مداوم سلامت و کیفیت آب شرب توزیعی در سطح شهرها و روستاهای استان انجام می شود.

کد خبر 2765172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha