سعدی پیره: ما برای انتخابات مجلس آمادگی داریم و هرگز باکی از آن نداشتیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد که اتحادیه میهنی برای انتخابات پارلمانی کردستان آماده است و هرگز از انتخابات نترسیده اند، آنها انتظار دارند دادگاه فدرال در مورد شکایتی که اتحادیۀ میهنی کردستان علیه قانون انتخابات اقلیم کردستان ثبت کرده است تصمیم مساعدی بگیرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در رسانه رسمی این حزب اعلام کرد که اتحادیه میهنی برای انتخابات پارلمانی آمادگی کامل دارد، از آنجایی که انتخابات چند روزی است به اتمام رسیده است، اتحادیه میهنی کردستان جدا از اینکه یک حزب سیاسی تاریخی در بین مردم است، چندین سال است که انتخابات برگزار می کند و بعد از هر انتخابات آماده یک انتخابات دیگر است.

وی افزود: «از طریق رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پنجمین دوره پارلمان کردستان، شکایتی را به دادگاه فدرال ارائه کرده ایم و اتحادیه میهنی درخواست کرده است 5 ماده از قانون انتخابات در اقلیم مغایر با قانون اساسی اعلام شود».

سخنگوی اتحادیه میهنی همچنین گفت: «آنها معتقدند که دادگاه فدرال باید در مورد این شکایت حکمی صادر کند که مفید باشد، زیرا هر تصمیم دیگری ناعادلانه است و حقیقت همین است که اتحادیه میهنی کردستان درخواست آن را دارد، در هر صورت اتحادیه میهنی کردستان به هر تصمیمی که دادگاه فدرال بگیرد احترام میگذارد».

سعدی احمد پیره تصریح کرد: «باید در اقلیم کردستان به این که شخص یا حزبی با یک نام نامزد شود و برای شخص دیگری کار کند پایان داده شود، زیرا در گذشته ثابت شده است که مردم اقلیم کردستان از این موضوع آسیب دیده اند».

کد خبر 2764938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha