چگونه گرمای گاز به دست کردستانی ها رسید

دسترسی به گاز طبیعی یکی از شاخص های مهم «توسعه» در تئوری های اقتصادی محسوب می شود. اگر در زمستان سرد سال ۶۹ به مردم کردستان گفته می شد که دور افتاده ترین روستای این استان در آینده ای نزدیک به گاز دسترسی خواهد داشت در اذهان باور پذیر نبود.

گازرسانی در کردستان از سال ۱۳۷۰ شروع شد و در سال ۱۳۷۲ شاهد بهره برداری از گاز در شهرهای قروه، دهگلان و سنندج ، بودیم واز آنجایی که تحقق توسعه متوازن که پس از انقلاب برای مناطق کم برخوردار و یا محروم مطرح شد، مستلزم اراده و امکانات و زیرساخت های لازم برای این امر بوده،  توسعه گازرسانی یکی از مصادیق توسعه متوازن در کردستان است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان به تشریح آخرین وضعیت گازرسانی به شهر و روستاهای این استان پرداخت و گفت: تاکنون گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان صورت گرفته و در حال حاضر نیز هزار و ۶۲۱ روستای استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند.
احمد فعله گری با بیان اینکه شهرهای سنندج، مریوان، قروه، دهگلان، دیواندره و سروآباد جزو شهرهای سبز استان هستند که ۱۰۰ درصد روستاهای این شهرستان ها از گاز طبیعی برخوردارند، اظهار کرد: در حال حاضر تنها ۳۱ روستای استان گاز طبیعی ندارد که ۹ مورد آن در سقز، ۱۴ مورد بانه، ۴ مورد در بیجار، ۳ مورد در کامیاران و سروآباد یک مورد بوده و قرار است تا دهه فجر سال جاری این روستاها نیز به شبکه گاز متصل شوند.
وی ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری استان کردستان را ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۹.۷ درصد عنوان کرد و افزود: تا پایان آبان سال جاری ۱۳ هزار و ۱۸۰ کیلومتر شبکه گذاری گاز در استان انجام شده که ۹ هزار و ۳۱۰ کیلومتر آن در روستاها و مابقی در شهرها و بخش صنعت بوده است.

کد خبر 2764753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha