مهلت ۶ ماهه به شهرداری بوکان برای انتقال سایت پسماند

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان از مهلت ٦ ماهه به شهرداری جهت انتقال سایت پسماند بوکان خبر داد و گفت: حداکثر تا یکسال آینده اجرای این مطالبه باید به صورت میدانی کامل شود.

 رحیم عبدالکریمی در این باره به خبرنگار کردپرس گفت: با درخواست این اداره و پیگیری دستگاه محترم قضایی جلسه‌ای تحت عنوان «حفظ حقوق بیت المال و پیگیری حقوق عامه» با موضوع « انتقال محل دفن پسماند شیخلر به مکان جدید» برگزار شد.

او افزود: این نشست برای اولین بار و بدنبال مطالبه و پیگیری اداره حفاظت از محیط زیست ، با حضور دادستان، ریاست دادگستری،معاونت عمرانی فرماندار، شهردار ، رئیس شورا و مدیریت بهداشت و درمان بوکان تشکیل و مطالبات زیست محیطی مردم بوکان در حوزه پسماند مطرح شد.

 عبدالکریمی اظهار کرد: نظر به مشکلات عدیده زیست محیطی مرکز دفن فعلی در شیخلر و الزام آور بودن انتقال به سایت جدید در مدت زمان مناسب،  مقرر شد که با هماهنگی و همکاری ادارات متولی اقدامات لازم برای اخذ مجوز و استقرار تاسیسات برق و آب در خلال یک ماه صورت گرفته و روند انتقال به مرکز پسماند جدید نیز تسریع گردد به طوریکه تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ اقدامات پایانی برای استفاده از اولین لندفیل جهت بهره برداری توسط شهرداری صورت پذیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: این اداره به عنوان ناظر بر مدیریت پسماند شهرستان در چند ماه اخیر اقدامات مهمی را در راستای «انتقال سایت پسماند بوکان» به عنوان مطالبه به حق  مردم شریف این شهرستان آغاز کرده و با این اقدامات انتظار می رود حداکثر تا یکسال آینده اجرای این مطالبه به صورت عملی ومیدانی کامل شود.

کد خبر 2764692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha