نظارت بر بازار شب یلدای ایلام با جدیت انجام می گیرد

سرویس ایلام - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام، در دهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان، که به ریاست دکتر عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام برگزار شد، در خصوص تشدید نظارت های اداره کل صمت استان، بر بازار شب یلدا گفت: ملاک نظارت بر قیمت ها، قیمت عرف بازار و ارائه فاکتور خرید معتبر از سوی فروشندگان است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا محمدرحیمی اظهار داشت: در ماه اخیر، با توجه به در پیش بودن ایام منتهی به شب یلدا، نظارت ها بر مواد غذایی، خشکبار و میوه متمرکز شده، بطوریکه ۱۵ تیم بازرسی در تمام استان، در ۲ نوبت صبح و عصر، مشغول انجام بازرسی از واحدهای مربوطه هستند.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان بازرسی این اداره کل، در این ایام، ضمن بررسی دقیق فاکتورهای خرید ارائه شده توسط فروشندگان، چنانچه با احراز قیمت گران تر از نرخ مصوب و یا عرف بازار مواجه شوند، برای واحد متخلف تشکیل پرونده داده و آن را بدون هیچ ملاحظه ای به تعزیرات حکومتی معرفی می کنند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان گفت: عزم ما برای کنترل بازار، مخصوصا در این ایام بسیار جدی بوده و لازم است اصناف محترم ضمن درج قیمت روی اجناس و نگهداشت فاکتورهای خرید، رعایت انصاف را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند و در آرامش بازار سهیم باشند.

مدیرکل صمت استان از مردم خواست، هر گونه تخلف صنفی، از جمله گرانفروشی، عدم درج قیمت، احتکار و... را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اداره کل صمت استان، گزارش نموده تا در اولین فرصت مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه جلسه شهریار عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام نیز از همه دستگاه های اجرایی و نظارتی خواست، در این ایام، با در نظر گرفتن مصالح مردم، کنترل و نظارت بر بازار را افزایش داده و بازار را به آرامش و ثبات نزدیک کنند.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی در سطح استان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت برخی اقلام مانند گوشت قرمز و مرغ در بازار بوده ایم، که با عرضه یارانه ای آنها بصورت منجمد، زمینه کمبود این اقلام را غیر ممکن ساخته است.

عباسی استفاده از ذخایر پروتئینی که در سردخانه های استان، نگهداری می شود را یکی از روش های کنترل بازار دانست و گفت: مرغداران و کشتارگاه ها، حق خروج گوشت قرمز و مرغ از استان را ندارند و در صورت انجام این کار با برخورد شدید دستگاه های نظارتی روبرو خواهند شد.

کد خبر 2764648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha