نهایی شدن کمک مالی سال آینده آمریکا به نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- با رای سنا و کنگره، بودجه 156 میلیون دلاری آمریکا به متحدان آمریکا در سوریه به رهبری کردها اختصاص یافته است.

به گزارش کردپرس، دولت آمریکا در مجموع 397 میلیون دلار برای برنامه مبارزه‌ با داعش آمریکا در عراق و سوریه اختصاص داده که نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان عراق و نیروهای کرد سوریه هم از این مبلغ سهمی دریافت می کنند.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته بودجه 841 میلیارد دلاری دفاعی این کشور را تصویب کرد. سنای آمریکا قبلا این مبلغ را مصوب کرده بود. تنها امای جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای نهایی شدن آن لازم است که به نوشته سکای دیفنس، کاخ سفید برای موافقت با این مبلغ چراغ سبز نشان داده است.

بر اساس جدول هزینه کرد قانون بودجه دفاعی 2024 آمریکا، حدود 10 میلیون دلار از سهم کمک‌های آمریکا به مبارزه با داعش در سوریه شامل کمک‌های واشنگتن به کردهای سوریه کاسته شده و در نهایت مبلغ 156 میلیون دلار برای برنامه‌های آمریکا در سوریه اختصاص داده شده است. سهم دقیق کردهای این سوریه در جدول درج نشده است زیرا این بودجه شامل نیروهای موسوم به صنادید، یکی دیگر از نیروهای همپیمان آمریکا در سوریه نیز می شود.

آمریکا در بودجه سال گذشته 165 میلیون دلار برای برنامه‌های پنتاگون در سوریه کنار گذاشته بود.

دولت آمریکا در بودجه سال 2024 خود مجموعا 241 میلیون دلار نیز برای نیروهای امنیتی عراقی شامل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان اختصاص داده است.

کد خبر 2764449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha