خیز احزاب کرد برای کرسی های استان نینوا در انتخابات شوراهای استانی عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش موسسه صلح آمریکا، دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان، برای افزایش قدرت خود در استان نینوای عراق، از طریق انتخابات شوراهای استانی عراق تلاش می کنند.

به گزارش کردپرس، موسسه صلح آمریکا در گزارش خود درباره وضعیت استان نینوای عراق در انتخابات شوراهای استانی این کشور که در روز  18 دسامبر 2023 برگزار می شود، از نقش جدی احزاب کرد در انتخابات این استان خبر داده است.

این موسسه یکی از ویژگیهای انتخابات در استان نینوای عراق را مناقشه اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر حاکمیت بر بخشهایی از این استان مانند شنگال عنوان کرده که این مسئله می تواند روی نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد.

بنابر آنچه یافته های این موسسه درباره انتخابات در این استان عنوان شده، ممکن است به دلیل نارضایتی مردم از بازسازی این استان بعد از بیرون راندن داعش از آن، نامزدهای انتخابات مورد اعتماد مردم قرار نگیرند.

موسسه صلح آمریکا با اشاره به این که نتیجه انتخابات شوراهای استانی در نینوا تعیین کننده وزنه سیاسی جریانات سیاسی بویژه دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان در این استان است، از احتمال تغییر در موازنه قدرت نیروها بعد از برگزاری انتخابات خبر داده است.

این موسسه با اشاره به این که حزب دموکرات کردستان عراق در گذشته سهم خوبی از 29 کرسی شورای استانی نینوا در اختیار داشته، معتقد است رقابت میان این حزب و حزب اتحادیه میهنی بر سر کرسی های این استان از دیگر نقاط قابل توجه انتخابات شوراهای استانی نینوا خواهد بود.

کد خبر 2764405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha