شهرداری ایوان چرا دادگاهی شد؟ / قصور ۲۲ ساله

سرویس ایلام - به دلیل قورهای زیست محیطی و عدم انجام تکالیف قانونی در حوزه پسماند، شهرداری ایوان دادگاهی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: یک مکان به منظور دفن زباله از سال ۸۰ به وسعت ۶ هکتار برای این شهرستان جانمایی شد که در همان سال حفر ترانشه و محصورسازی این سایت به شهرداری وقت، ابلاغ و تاکید شد.

علیرضا محمدی افزود: از آن زمان تاکنون با وجود صدور اخطارهای مکرر، شهرداری ایوان، از محصورسازی و حفر ترانشه در این سایت خودداری کرده است و در جلسه کارگروه مدیریت پسماند ایوان با ریاست فرماندار این شهرستان در سال ۱۴۰۱ نیز آخرین اخطارها به شهرداری ایوان ابلاغ شد اما هربار شهرداری ایوان با اعلام عدم وجود اعتبارات لازم، از انجام حفر ترانشه و محصورسازی سایت دفن زباله امتناع کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام یادآور شد: در سال جاری شهرداری ایوان در جلسات کارگروه های مدیریت پسماند و مخاطرات زیست محیطی مکلف به ایجاد ترانشه و محصورسازی محل دفن زباله شد اما باتوجه به امتناع مجدد شهرداری ایوان از این اقدام با بیان نبود اعتبارات، پرونده این تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: عدم پایبندی و توجه شهرداری ایوان به اخطارهای مکرر در خصوص حفر ترانشه و محصورسازی سایت، باعث ایجاد آلودگی های زیست محیطی در این منطقه شده است که تکلیف آن از طریق مراجع مرتبط قضایی مشخص خواهد شد.

کد خبر 2764237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha