رد لایحه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط سنای آمریکا

سرویس سوریه - سنای آمریکا روز پنجشنبه لایحه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را رد کرد.

به گزارش کردپرس، محلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با برگزاری نشستی، به لایحه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه رای نداد و آن را رد کرد.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، در اواخر نوامبر، دفتر «راند پاول» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی اعلام کرد که پیش‌نویس لایحه‌ای را به مجلس سنای آمریکا ارائه کرده است و در این لایحه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شده است.

مجلس سنای آمریکا با برگزاری جلسه‌ای با ۸۴ رای مخالف و ۱۳ رای موافق، این لایحه را که مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه می‌شود را رد کرد و به آن رای منفی داد.

لازم به ذکر است که «نشریه هیل» وابسته به کنگره آمریکا، مجله نشنال اینترست و موسسه رسانه ای رئال کلیر دیفنس که به درخواست وزارت دفاع آمریکا تاسیس شده اند، در ماههای اخیر مقالاتی در انتقاد از نحوه حضور آمریکا در سوریه و عدم نیاز به ادامه ماموریت آنها در این کشور منتشر کرده اند.

نشریه رئال کلیر دیفنس نیز پیشتر در مقاله‌ای با عنوان «زمان خروج نیروهای آمریکا از سوریه فرار رسیده »، از حملات بی سابقه به مقرهای نیروهای آمریکا در سوریه و عراق، همزمان با جنگ اخیر اسرائیل علیه فلسطینیان ابراز نگرانی کرده است.

این نشریه با اشاره به این که آمریکا ۹۰۰ نیروی نظامی را در سوریه بویژه منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مستقر کرده، حضور این تعداد نیرو با ماموریت محول شده به آنها را متناسب ندانسته و معتقد است آمریکا باید خیلی وقت پیش نیروهایش را از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خارج می کرد.

این نشریه با ادعای این که خلافت داعش سقوط کرده، بر این باور است که اکنون به جای آمریکا، نیروهای کرد سوریه و نیروهای ترکیه می توانند در مبارزه با داعش نقش ایفا کنند. بنابراین نیازی به ادامه حضور آمریکا در سوریه نیست.

کد خبر 2764169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha