وزارت دفاع عراق گزارشها درخصوص کشف محموله قاچاق سلاح در بنادر عراق برای اقلیم کردستان را تکذیب کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت دفاع عراق، گزارشهای منتشر شده درشبکه های اجتماعی درخصوص کشف محموله قاچاق سلاح در بنادر عراق برای اقلیم کردستان را تکذیب کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال تلگرامی وزارت دفاع عراق، این وزارتخانه دربیانیه ای، اعلام کرد:  درپاسخ به اخباردروغین و بی اساس که در برخی از شبکه های اجتماعی مبنی بر قاچاق سلاح از بنادر عراق به سمت اقلیم کردستان،منتشر شده است، به شرح زیردر این خصوص توضیح می دهیم:

1-سلاح های کشف شده در کانتینرهایی در داخل بندر ام قصر، توپ هایی هستند که براساس قرارداد امضاء شده بین وزارت دفاع عراق با وزارت دفاع آمریکا،واردکشور شده است.

2- براساس تشریفات جاری در بنادر عراق، بویژه درخصوص  اقدام مربوط به دور ساختن کانتینرهای دارای علامت خطر از بنادردریایی. این اقدام ، یک اقدام  ایمنی بوده که از سوی یک کمیته عالی وابسته به فرماندهی عملیات مشترک صورت گرفته و این کمیته،این کانتینرها از محل دور ساخته و از اداره بندر خواستار ارائه فهرستی از کانتینرهای خطرناک شده است که این لیست از جمله کانتینرهای متعلق به وزارت  دفاع عراق را که برروی آنها برچست مواد خطرناک زده شده است، در بر می گیردکه پس از بررسی این کانتینرها مشخص شد که آنها حاوی توپ های متعلق به وزارت دفاع عراق بوده اند.

3-پس از بازرسی از این کانتینرها از سوی کمیته مشترک، آنها به بندر بازگردانده شدند و تا رسیدن نماینده وزارت دفاع عراق به مرکزپلیس بندر، برای تکمیل اقدامات مربوط به تعلق آنها به این وزارتخانه و تحویل آنها به وزارت دفاع،در این مرکز نگهداری شدند.

4-همکاری بسیار خوبی بین وزارت دفاع و سازمان گذرگاههای مرزی در خصوص توقیف کانتینرها تا تکمیل مراحل لازم، برای تخلیه آنها وجود داشت که به نوبه خود از نقش بزرگ  مسئولان سازمان گذرگاههای مرزی و در راس آنها سرتیپ عمر الوائلی، رئیس این سازمان، به دلیل تلاش های فراوانی که در نگهداری کانتینرهای متعلق  به وزارع دفاع تا زمان تحویل آن ها، انجام داده اند، قدردانی می کنیم.

با توجه به آنچه در بالا ذکر شد، وزارت دفاع عراق تاکید می کند که حق قانونی خود را برای پاسخگویی به هر کسی که سعی در آسیب رساندن به اعتبار این نهاد مهم را داشته باشد، محفوظ می دارد و قوه قضاییه عراق فصل الخطاب این موضوع خواهد بود.

وزارت دفاع عراق از اصحاب رسانه می‌خواهد قبل از مخابره و ترویج اخباری که به ایجاد هرج و مرج و سردرگمی و آسیب رساندن به نهادهای دولتی کمک می‌کند، دقت کنند و حقایق را از منابع رسمی این وزارتخانه،بررسی نمایند.

کد خبر 2763952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha