مردم ایران عاشق سریال های تاریخی هستند

معاون امور استاهای سازمان صداوسیما گفت: در نظرسنجی انجام گرفته، ۷۸.۹ مردم اعلام کردند که مایل به تماشای مجموعه های تاریخی هستند که در استان ها و روستاها ساخته شود.

به گزارش کرد پرس، حسن عابدینی شنبه شب در مراسم رونمایی از سریال سنجرخان که در سینما بهمن سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه چهره های فرهنگی تاریخ کردستان را باید با زبان هنر به مردم معرفی کرد، گفت: رسانه ملی به تاریخ معاصر کردستان توجه ویژه ای دارد.

وی اظهار کرد: در تلاشیم سالانه ۳ سریال و مجموعه نمایشی از کردستان ساخته و به روی آنتن ملی برود که همگان باید تلاش کنیم تا این مسیر راحت تر طی شود.

معاون امور استاهای سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه در حال حاضر، سریال «سرزمین مادری» با وجود تعلل ۱۰ ساله در پخش آن، از مجموعه های پرمخاطب رسانه ملی است، افزود: امیدواریم با تولید مجموعه های نمایشی شناخت بیشتر در مورد چهره های ملی تاریخ کردستان به مردم بدهیم.

عابدینی ادامه داد: سریال «سنجرخان» در دوران خطیر کرونا کلید خورد و با مشکلات عدیده ای مواجه بود که با تعامل و پشتکار ویژه عوامل، به سرانجام رسید.

پیشینه تاریخی کردستان به نسل جوان و مردم ایران شناسانده شود

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: این استان تاریخ و مفاخر بزرگی دارد که نیاز است با استفاده از زبان هنر این پیشینه به نسل جوان و مردم ایران شناسانده شود.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی یادآور شد: تولید سریال هایی با موضوعات تاریخی خیلی جذاب است و انسان را وادار به فکر و مطالعه می کند و سریال «سنجرخان» سیستم و سازمان یک سریال تاریخی است.

وی گفت: انتخاب هنرپیشه های توانمندی همچون محمود پاک نیت، احمد نجفی، قطب الدین صادقی انتخاب خیلی خوبی بوده و همین امر باعث جذابیت بیشتر سریال شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه نقش اصلی را به بزرگی از کردستان به نام «فرشید گویلی» سپردند، افزود: وجود هنرپیشه های قوی و توانمند و بومی در این سریال در کنار کارگردان قوی محمدحسین لطیفی و موسیقی زیبای فیلم، جایگاه متعالی و جذابیت بیشتری به این سریال داده است.

حجت الاسلام پورذهبی در رابطه با بانوی بزرگ کُرد ایران زمین مستوره اردلان، اظهار کرد: تولید فیلم در مورد مستوره اردلان هرچند دیر شده اما کار قابل تقدیر خواهد بود، اما نسل امروز جامعه هیچ شناختی در مورد چنین شخصیت های بزرگ تاریخی ندارند که امیدواریم این سریال ها آنان را وادار به مطالعه و تحقیق کند.

وی ادامه داد: موفقیت هر فیلم و سریالی در این است که مخاطب را به تحقیق وادار کند و امیدواریم با این سریال ها مخاطبان بیشتری جذب فرهنگ کردستان شوند و ملت ایران از مردم شریف کردستان اطلاعات بیشتری داشته باشند.

سریال های تاریخی چهره های شاخص و مفاخر را به نسل جدید معرفی می کند

استاندار کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: کارهای بزرگ تاریخی خدمت بزرگی به چهره های ملی و مذهبی ما می کند و در سال های اخیر با ساخت این سریال ها، شناخت عمیقی از این شخصیت ها در مخاطب ایجاد شد.

اسماعیل زارعی کوشا یادآور شد: امیدواریم که پخش سریال سنجرخان غبار غربت را از چهره قهرمانان ملی این دیار بزداید و ما شاهد آغاز یک حرکت فرهنگی و هنری در جهت معرفی چهره های شاخص استان کردستان در ادوار مختلف تاریخ به ویژه قهرمانان الهام بخش رشادت، شجاعت و سلحشوری باشیم.

وی گفت: امید است، آغاز کار فاخر دیگری به نام مستوره اردلان بانوی نامدار این دیار، اولین و تنها بانوی مورخ جهان، کار موفقی باشد و همچون سریال سنجرخان به آن هدف بزرگ دست پیدا کند.

استاندار کردستان افزود: حوصله مطالعه و خواندن در جامعه کم شده است، اما برای رسیدن به یک کار هنری جذاب، می توان ده ها عنوان کتاب را خواند و جمع بندی کرد.

زارعی کوشا اظهار کرد: کارهای بزرگ تاریخی خدمت بزرگی به چهره های ملی و مذهبی ما می کند و در سال های اخیر با ساخت این سریال ها، شناخت عمیقی از این شخصیت ها در مخاطب ایجاد شد.

وی هنر را زبانی گویا برای معرفی چهره های فاخر و شاخص دانست و ادامه داد: توجه به تاریخ استان کردستان و معرفی آن به مردم ایران امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سهم کردستان در سبد رسانه کشور ناچیز است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه ها در گسترش فرهنگ عمومی یک کشور توجه به حوادث قوم و ملت آن است، بیان کرد: سهم کردستان و فداکاری مردم آن در سبد رسانه کشور ناچیز است.

علی مرادی با بیان اینکه کردستان سرزمینی است که در حساس ترین زمان ها با مردانگی و رشادت توطئه های بزرگ را خنثی کردند، یادآور شد: مردمان این استان با آگاه و متدین هستند و باید گفت هر کجا کرد زندگی می کند آنجا ایران است.

وی به یکی از دیالوگ های مهم سریال سنجرخان اشاره کرد و گفت: در سریال، زمانی که به سنجرخان پیشنهاد داده می شود که برای حفظ جان به سفارت بیگانه (روس) پناه ببرد، می گوید: «در این سرزمین فقط یک پرچم را می شناسم و آن بیرق ایران است».

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: یکی از حوادث تاریخ کردستان همین سریال سنجرخان است، سنجرخان وزیری پرچمدار مبارزه با استکبار است، کردستان همواره در بستر حوادث متعدد بوده و در تاریخ انقلاب اسلامی در دفاع از آرمان انقلاب ارزش زبانزد خاص و عام است و وظیفه بازتعریف آن برعهده رسانه ها است.

مرادی با اشاره به اینکه سهم کردستان و فداکاری مردم آن در سبد رسانه کشور ناچیز است، اظهار کرد: اگرچه در دوران تحولی سازمان با نگاه ویژه ریاست صدا و سیما و معاونین وی قدم های بسیار خوبی از جمله سریال مستوره اردلان که پیش تولید آن از امروز آغاز می شود، برداشته شده است.

وی ادامه داد: در آینده ای نزدیک تولید تولید سریال مستوره اردلان آغاز می شود و امیدواریم سال آینده همین موقع رونمایی از این سریال را نیز داشته باشیم.

کد خبر 2763943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha