کشف یک قطعه شئ تاریخی در دره‌شهر

سرویس ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از کشف و ضبط یک قطعه شئ تاریخی در شهرستان دره‌شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در شهرستان دره‌شهر یک قطعه شئ تاریخی در روستای فرهادآباد در زمین‌های کشاورزی این روستا کشف شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: پس از کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان میراث‌فرهنگی، مشخص شد که این شئ تاریخی از جنس مفرغ مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

شریفی با بیان اینکه آثار تاریخی فرهنگی هر کشوری اصلی‌ترین عناصر اساسی تمدن و فرهنگ ملت‌ها است، ادامه داد: خرید و فروش آثار باستانی جرم محسوب شده و طبق بند ۹ ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، سازمان میراث‌فرهنگی مسئول شناسایی و در اختیار گرفتن کلیه اشیائی است که دارای ارزش فرهنگی تاریخی بوده که توسط دستگاه‌های مسئول ضبط شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از همشهریان و انجمن‌های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.

کد خبر 2763924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha