حملات آنکارا به کردهای سوریه علت مخالفت آلمان با فروش جنگنده به ترکیه

سرویس جهان- به نوشته بلومبرگ، مقامات آلمانی گفته اند یکی از علل مخالفت آلمان با فروش جنگنده های یوروفایتر اروپایی به ترکیه، ادامه حملات ترکیه علیه کردهای سوریه است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری بلومبرگ از درخواست اردوغان از آلمان برای دریافت جنگنده های یوروفایتر اروپایی در جریان دیدار امروز با اولاف شولتس، در اعظم آلمان خبر داد.

مقامات آلمانی گفته اند رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در دیدار امروز خود با صدر اعظم آلمان درخواست برای خرید 20 جنگنده اروپایی به نام یوروفایتر را مطرح خواهد کرد اما آلمان مخالف فروش این جنگنده به ترکیه است و احتمالا شولتس با درخواست اردوغان مخالفت خواهد کرد.

بلومبرگ به نقل از مقامات آلمانی گفته است که سه علت اصلی برای مخالفت احتمالی صدر اعظم آلمان با درخواست ترکیه وجود دارد  که عبارتند از: دریافت سیستم دفاع هوایی از روسیه توسط ترکیه، عملیات نظامی ترکیه علیه کردهای سوریه و تعلل آنکارا در تایید عضویت سوئد در ناتو.

ترکیه همچنین در خرید جنگنده های اف 16 از آمریکا ناموفق بوده است. این کشور خواستار دریافت  دهها جنگنده اف 16 و ارتقا جنگنده های نسل قبلی با استفاده از کیت های دریافتی از آمریکاست. با این حال دولت آمریکا به علت مخالفت ها در کنگره و سنا با این درخواست، همچنان در فروش اف 16 به ترکیه ناموفق بوده است.

کد خبر 2763345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha