استفاده انتخاباتی اردوغان از مسئله کردها

سرویس جهان- یاشار یاکیش، وزیر خارجه اسبق ترکیه معتقد است رجب طیب اردوغان، رییس جمهور کنونی ترکیه همواره از مسئله کردها تنها برای مقاصد انتخاباتی استفاده کرده است.

به گزارش کردپرس، یاشار یاکیش، وزیر خارجه اسبق ترکیه و یکی از بنیانگذاران حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه معتقد است رییس جمهور ترکیه از مسئله کردها تنها برای مقاصد انتخاباتی استفاده می کند.

 او با اشاره به تغییرات اخیر در رهبری حزب جمهوریخواه خلق ترکیه، در یادداشت خود که در نشریه عرب نیوز منتشر شده، هشدار داده است اردوغان تلاش خواهد کرد از مسئله کردها برای ضربه زدن به این حزب در انتخابات آینده استفاده کند.

وزیر خارجه اسبق ترکیه تاکید کرده است که مسئله کردها در ترکیه مسئله بسیار حساسی است که ورود رهبران سیاسی به این مسئله برای آنها دردسرساز خواهد بود.

 او با اشاره به گرایش کمال قلیچداراوغلو، رهبر قبلی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه به علویها تاکید کرد که اردوغان از این مسئله برای ضربه زدن به این حزب در انتخابات آینده استفاده خواهد کرد.

اما وزیر خارجه اسبق ترکیه تاکید کرده است که اوزگور ازل، رهبر جدید حزب جمهوریخواه خلق ترکیه اجازه نخواهد داد اردوغان باز هم کردها را از این حزب در انتخابات دور کند.

کد خبر 2763165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha