برگزاری یادواره سرداران و 400 شهید ایل خزل در کارزان

سرویس ایلام - با حضور انبوه مردم و مسئولان، سومین یادواره سرداران و 400 شهید ایل خزل در بخش کارزان شهرستان سیروان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا استاندار ایلام در این مراسم، با یادآوری نقش ایل خزل در عملیات فتح میمک در ابتدای جنگ تحمیلی، گفت: ارتش و نیروهای سپاه با کمک ایل بزرگ و عشایر خزل با خون خود میثاق‌نامه امضا کردند و متحد شدند که نتیجه‌ آن، فتح میمک شد.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز طی سخنانی با بیان اینکه جایگاه کنونی ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است، افزود: امروز وظیفه همه ما زنده نگاه داشتن یاد و راه شهدای و بایستی با برگزاری یادواره ها و کنگره ها، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان که جنگ ندیده اند، انتقال دهیم.

برگزاری یادواره سرداران و 400 شهید ایل خزل در کارزان

امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش پیشکسوت دفاع مقدس و خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه فتح میمک و ضربت ذوالفقار در تاریخ جنگ تحمیلی ایران اسلامی ماندگار شد، ابراز کرد: این عملیات به عنوان اولین عملیات موفق نظامی در دفاع مقدس، در واقع پیشقراول و پیشران همه عملیات های بعد از خود بود و عملیات مهم و تاریخ ساز فتح خرمشهر در واقع ریشه از فتح میمک دارد.

وی تاکید کرد: عملیات ضربت ذوالفقار در واقع یک شوک بزرگ به صدام و ارتش رژیم بعث و حامیان مستکبر وی بعد از اشغال میمک بود.

او گفت: در عملیات میمک نیروهای هوایی حضوری غیر قابل انکار داشتند و از اولین نیروهای مسلح حاضر در منطقه بودند که به نبرد هوایی با رژیم دژخیم عراق رفتند.

کد خبر 2762960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha