نگاه تک عاملی به آسیب‌های اجتماعی اشتباه است

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نشست با معاونین و کارشناسان حوزه اجتماعی فرمانداری های استان، نگاه تک عاملی به آسیب‌های اجتماعی را اشتباه دانست و گفت: باید سطح بهداشت روانی جامعه با آموزش‌های لازم بالاتر برود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدسبحان حسنی خاطرنشان کرد: منکر وجود آسیب‌های اجتماعی نیستیم و آمارهای رسمی شاخص ما هستند که اگر در یک حوزه آمارها رو به رشد بود باید دنبال علت‌های به وجود آورنده آن موضوع باشیم.

وی نگاه تک عاملی به علل آسیب‌های اجتماعی را اشتباه دانست و گفت: هر آسیبی از چند عامل مختلف ناشی می‌شود و برنامه‌ریزی برای رفع علل این آسیب‌ها باید همه‌جانبه و با درنظر گرفتن همه عوامل باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد در شهری که سطح رفاه و معیشت در دهه‌های گذشته نسبت به امروز بسیار پایین تر بوده و همچنین میزان خودکشی و طلاق نیز بسیار پایین بوده، به لحاظ نگرشی و شناختی چه اتفاقی در جامعه رخ داده است که نسبت به گذشته شاهد این تفاوت فاحش در افزایش خودکشی و طلاق هستیم؟

حسنی تصریح کرد: فرمانداری‌ها در خصوص نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی امور اجتماعی در شهرستانها اهتمام جدی‌تری داشته باشند و مطالبه گر آنها در این حوزه‌ها باشند.

او گفت: از ظرفیت افراد و موسسات خیریه در راه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید استفاده کرد و نتایج آن را برای امیدآفرینی در جامعه به اطلاع مردم نیز رساند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام ضمن تاکید بر گسترش آموزش‌ مهارتهای زندگی، افزود: با توجه ویژه به مباحث روان‌شناختی و مشاوره در شهرستانها و از طریق آموزشهای لازم مانند سبک زندگی، مهارتهای شخصی، سطح توقع و... در افزایش سطح بهداشت روانی جامعه کوشا باشیم.

حسنی همچنین به رسانه‌ها گفت: از اصحاب رسانه استان ایلام انتظار است در خصوص آموزش های لازم به مردم و معرفی داشته‌های استان به جوانان و نوجوانان با تولید محتواهای مناسب، به سلامت روانی جامعه کمک کنند.

کد خبر 2762959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha