ترکیه با بی مسئولیتی پای نظامیان آمریکا را به منطقه باز می کند

سرویس ترکیه - شماری از مردم آنکارا در اعتراض به سفر آنتونی بلینکن به پایتخت ترکیه تجمع اعتراضی به راه انداختند. 

به گزارش کردپرس، گروهی از مردم در آنکارا پایتخت ترکیه، در اعتراض به سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به ترکیه و دیدار او با هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه تظاهرات کردند. آنها دولت ترکیه را متهم کردند که با سیاست های خود پای نظامیان آمریکایی را تحت نام نیروهای حافظ صلح به منطقه باز می کند.

تجمع کنندگان با حمل پرچم فلسطین فریاد می زدند: «یانکی برو به خانه ات»، «بلینکن بچه کش» و «امریکای امپریالیست، از کشور و منطقه ما خارج شو».

بنا بر گزارش روزنامه جمهوریت، در بیانیه صادر شده پس از این تجمع، آمده است: «دلیل آمدن آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کشورمان مشخص است. این که آمریکای امپریالیست به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی اسرائیل، برای تأمین امنیت اسرائیل، به ویژه در جهت تامین منافع خود، در حال انجام برخی اقدامات در خاورمیانه است.»

تجمع کنندگان در این بیانیه با اشاره به لایحه جدید اعزام نیروهای نظامی ترکیه به کشورهای موتلف و پذیرش نیروهای نظامی آنها در ترکیه، اعلام کردند: «کسانی که می گویند "سربازان ترکیه باید به غزه بروند" مرتکب بی مسئولیتی بزرگی می شوند و به ورود سربازان کشورهای امپریالیستی به منطقه تحت عنوان "نیروهای حافظ صلح" در روزهای آینده مشروعیت می بخشند. وزیر امور خارجه آمریکا با علم به این موضوع به ترکیه آمده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «مهمترین اقدام در جنگی که امروز در جریان است، پایان دادن به تجاوزات اسرائیل، پذیرش خواسته های مشروع مردم فلسطین و عقب نشینی اسرائیل از سرزمین های اشغالی است.

واضح است که هیچ یک از این موارد در دستور کار بلینکن در سفر به ترکیه قرار ندارد.

به همین دلیل است که ما به عنوان کمونیست های ترکیه این دیدار را رد می کنیم و نمی خواهیم بلینکن را در کشور خود ببینیم.»

ترکیه با بی مسئولیت پای نظامیان آمریکا را به منطقه باز می کند

خبرگزاری آناتولی، رسانه رسمی دولت ترکیه نیز در گزارشی بسیار مختصر خبر مربوط به تجمع اعتراضی را پوشش داد. در گزارش آناتولی چیزی درباره شعارها و بیانیه تجمع کنندگان نیامده است. 

بنا بر خبر آناتولی، سمیح اوکوموش، نماینده انجمن همبستگی و همکاری جهان نما در آنکارا در سخنانی در این تجمع اعتراضی گفت که هدف از بازدید بلینکن از آنکارا عادی‌سازی اشغال سرزمین‌ فلسطین توسط اسرائیل است.

اوکوموش با تاکید بر اینکه همه قدرت‌های امپریالیستی در جهان علیه فلسطین موضع گرفته اند، گفت: اگر امروز ما از سرزمین‌های مقدس چشم‌پوشی کنیم، خداوند تعالی نیز در روز قضاوت با ما همینگونه رفتار خواهد کرد.

مصطفی کویونجو، رئیس دفتر انجمن جوانان آناتولی در آنکارا نیز با بیان اینکه سرزمین‌ فلسطین متعلق به فلسطینیان است، گفت: قدس شرقی، قدس غربی، و راه‌حل‌ دو دولتی را نخواهیم پذیرفت.

ترکیه با بی مسئولیت پای نظامیان آمریکا را به منطقه باز می کند

کد خبر 2762953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha