بی توجهی جامعه بین المللی علت شدت عمل ترکیه علیه کردهاست

سرویس جهان- نشریه مدرن توکیو تایمز ژاپن با اشاره به حملات بی وقفه ترکیه به کردها در عراق و سوریه نوشت: این مسئله به عدم توجه جامعه جهانی به مسئله کردها باز می گردد.

به گزارش کردپرس، نشریه مدرن توکیو تایمز ژاپن در شماره امروز خود با اشاره به تشدید حملات ترکیه در مناطق کردنشین عراق و سوریه نوشت: نباید از این مسئله ابراز شگفتی کرد.

این نشریه علت اصلی حملات بدون وقفه ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و عراق، و در عین حال سرکوب کردها در داخل این کشور را بی توجهی و بی علاقگی جامعه جهانی به مسئله کردها دانسته است.

این نشریه الکترونیکی ژاپنی توضیح داده است که مسئله کردها، به اندازه سایر مسائل منطقه خاورمیانه توجه جامعه جهانی را به خود جلب نکرده است. به همین دلیل، واکنش جامعه بین المللی به حملات ترکیه علیه کردها منفعلانه است.

مدرن توکیو تایمز پیش بینی کرده است که تقابل میان ترکیه و کردها در آینده نیز ادامه خواهد یافت زیرا ترکیه همچنان از راه حل نظامی استفاده می کند و در کشورهای عراق و سوریه با هدف ضربه زدن به کردها پایگاه نظامی ایجاد کرده است.

این نشریه ژاپنی ادعا کرده است که حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک که آنکارا و برخی کشورهای غربی آن را سازمانی تروریستی اعلام کرده اند، همچنان توانایی انجام عملیات در داخل ترکیه را دارد زیرا از سال 2017 تاکنون بیش از 2500 مورد عملیات در داخلی این کشور انجام داده است.

مدرن توکیو تایمز تاکید کرده است که واکنش منفعلانه کشورهای غربی ترکیه را در تعقیب و کشتن کردها در عراق و سوریه جسورتر کرده است.

کد خبر 2762897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha