راه آهن سنندج موجب توسعه زیرساخت های ترانزیت کشور می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن سنندج – همدان می تواند ما را از ارمنستان به عراق متصل کند و همین مسئله در حوزه ترانزیت کالا و صادرات و واردات تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش کرد پرس، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح راه آهن همدان – سنندج که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در ادامه این راه آهن به سمت مرز باشماق در حرکت خواهیم بود تا خطوط شرقی به غربی و شمال به جنوب را بتوان برای توسعه زیرساخت های ترانزیت داشته باشیم.

وی اظهار کرد: راه آهن سنندج – همدان یکی از راه های اصلی در حوزه ریلی کشور است که می تواند ما را به کشور عراق متصل کند و این مسئله در بحث ترانزیت بسیار اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این راه آهن می تواند ما را از ارمنستان به عراق متصل کند و همین مسئله در حوزه ترانزیت کالا و صادرات و واردات تاثیرگذار خواهد بود.

بذرپاش ادامه داد: راه آهن ۱۵۱ کیلومتری همدان به سنندج می تواند به حوزه صنایع استان رونق دهد و بسیاری از سرمایه گذاران در کنار این ریل واحدهای تولیدی را راه اندازی کنند.

وی یادآور شد: راه اندازی این پروژه که سال هاست از مطالبات مردم کردستان است، می تواند موجب رونق اقتصادی استان شود و از طرفی فرصت های سرمایه گذاری بسیاری را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: از امروز انتقال مسافر و بار از راه آهن سنندج آغاز می شود و قطار تا مشهد مقدس می تواند در حرکت باشد.

کد خبر 2762678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha