احیای23 واحد تولیدی راکد در ایلام و اشتغال جدید برای ۲۳۳ نفر

سرویس ایلام - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در گفتگو با کردپرس از احیای ۲۲ واحد تولیدی راکد در ایلام و اشتغال جدید برای ۲۳۳ نفر در شش ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا محمدرحیمی عنوان کرد: طبق گزارش دستگاههای اجرایی استان در خصوص احیای واحدهای راکد ایلام، در شش ماهه گذشته ۲۳ واحد احیا شد و یا افزایش ظرفیت داشتند.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ واحد افزایش ظرفیت داشتند و ۸ واحد راکد نیز احیا شده و به چرخه تولید و اشتغالزایی استان بازگشتند.

مدیرکل صمت استان ایلام اعلام کرد: از احیای واحدهای راکد ایلام در شش ماه گذشته ۹۷ نفر اشتغال جدید ایجاد شد و ۱۳۶ نفر نیز از محل افزایش ظرفیت ۱۵ واحد تولیدی استان دارای شغل جدید شدند.

محمدرحیمی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیتهای تسهیلاتی چون بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ که اخیرا و در هفته های گذشته به استان ابلاغ شده، و همینطور مبلغ ۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده در نهضت احیا، تلاش داریم در شش ماهه دوم سال واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی خود تولید می کنند و یا راکد هستند را افزایش ظرفیت داده و به چرخه تولید برگردانیم.

وی با اشاره به جلسه اخیر کارگروه رفع موانع تولید و احیای واحدهای راکد استان که به ریاست استاندار ایلام برگزار شد، عنوان کرد: مبلغ ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ای و تسهیلات هزینه ای و در گردش برای احیای کشتارگاه طیور دره شهر که مدتی است به خاطر مسائل مالی و مدیریتی غیرفعال بود، درنظر گرفته شد.

او تاکید کرد: با توجه به برنامه های دولت سیزدهم و تاکیدات رئیس جمهور، احیای واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی، صنعتی، گردشگری و... در دستور کار مسئولان استان قرار دارد و سعی می کنیم از تمام ظرفیتهای قانونی برای انجام این مهم استفاده کنیم.

کد خبر 2762349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha