وضعیت وخیم آوارگان کرد سوریه در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- انجمن آوارگان نروژ با وخیم خواندن وضعیت آوارگان کرد سوریه در اقلیم کردستان، از مهاجرت تدریجی آنها از این منطقه خبر داد.

به گزارش کردپرس، انجمن آوارگان نروژ در گزارشی از وضعیت وخیم آوارگان کرد سوریه در اقلیم کردستان خبر داده است. بر اساس این گزارش، از سال 2012 تاکنون 26000 آواره جنگ از سوریه وارد اقلیم کردستان شده اند که بیشتر آنها در کمپ های پناهندگان اسکان داده شده اند.

هر چند در گزارش این نهاد نروژی به برخی اقدامات اقلیم کردستان برای کمک به آوارگان کرد سوریه اشاره شده اما تاکید شده است که این اقدامات کافی نبوده و بیشتر آوارگان درآمد کافی ندارند و در فقر به سر می برند.

انجمن آوارگان نروژ در گزارش خود که با حمایت وزارت مهاجرت سوییس تهیه شده، از دسترسی محدود آوارگان به امکانات بهداشتی، غذایی و آموزش در کمپ های آوارگان در اقلیم کردستان خبر داده است. این مسئله باعث شده که بیشتر مهاجران کرد سوریه به فکر بازگشت به وطن و یا رفتن به اروپا باشند.

این نهاد نروژی هشدار داده است، اگرچه تا الان اقدامات جدی برای اخراج آوارگان کرد سوریه صورت نگرفته اما به نظر می رسد در آینده ای نزدیک این افراد مجبور به بازگشت به سوریه شوند.

انجمن آوارگان نروژ یکی از مشکلات اصلی آوارگان کرد سوریه را فقر مالی شدید دانسته است.

این موسسه از دولت اقلیم کردستان، جامعه بین المللی و سازمان ملل خواسته است کمک های مالی بیشتری به آوارگان کرد سوریه در اقلیم کردستان ارائه دهند.

کد خبر 2762045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha