حمایت آمریکا از کردهای سوریه منفعت طلبانه است

سرویس جهان- نشریه دانشگاه میشیگان هدف از حمایت آمریکا از کردهای سوریه را محافظت از منافع خود دانست و هشدار داد اگر آمریکا ببیند حمایت از کردهای سوریه دیگر به صرفه نیست، به این حمایت پایان خواهد داد.

به گزارش کردپرس، میشیگان دیلی، نشریه وابسته به دانشگاه میشیگان آمریکا در تحلیلی پیرامون همپیمانی میان کردهای سوریه و آمریکا نوشت: دو طرف از این همپیمانی برای حفظ منافع خود سود می برند؛ به این صورت که کردها در سایه حمایت آمریکا به دنبال حفظ خودگردانی موجود هستند و آمریکا نیز از کردهای برای مهار مخالفان خود در سوریه از جمله روسیه و نیز دسترسی به منابع نفتی این کشور استفاده می کند.

این نشریه در ادامه گفته است آمریکا که در حال حاضر همپیمانی با کردهای سوریه را در راستای منافع خود می بیند، حتی حاضر شده است خواسته های ترکیه، متحد عضو ناتوی خود را نیز نادیده گرفته و رابطه نیروهای کرد سوریه با پ.ک.ک را نادیده می گیرد.

با این حال، میشیگان دیلی تاکید کرده است که اگر آمریکا روزی به این نتیجه برسد که همپیمانی با کردهای سوریه به صرفه نیست، حمایت خود از نیروهای کرد سوریه را قطع خواهد کرد.

این نشریه اشاره کرده است که با وجود این که آمریکا در سوریه 17 پایگاه نظامی ایجاد کرده، تاکید کرده است که این به معنای این نیست که واشنگتن منافع ترکیه را به خاطر کردها نادیده گرفته و برای کردهای سوریه یک کیان مستقل ایجاد می کند.

کد خبر 2762000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha