تا حل نشدن مسئله کرد و مسئله فلسطین صلح به خاورمیانه نخواهد آمد

سرویس ترکیه - حزب چپ سبز شرط لازم تحقق صلح در خاورمیانه را حل مسئله کرد و مسئله فلسطین دانست.

به گزارش کردپرس، حزب سبزها و آینده چپ (حزب چپ سبز) حزب آلترناتیو حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، با انتشار دو بیانیه جداگانه کشتار غیر نظامیان و گروگان گیری آنها، همچنین بمباران مناطق مسکونی را به شدت محکوم کرد. حزب چپ سبز همچنین حل شدن مسئله کرد و مسئله فلسطین را تنها کلید تحقق صلح در خاورمیانه توصیف کرد. مجلس زنان حزب چپ سبز نیز در بیانیه ای جداگانه با اعلام حمایت از مبارزات مردم فلسطین برای احقاق حقوق خود، از طرفین درگیری خواست از خشونت علیه زنان در جنگ بپرهیزند. 

هیات اجرایی مرکزی حزب چپ سبز در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی رسمی حزب چپ سبز منتشر شد، اعلام کرد: «ما به عنوان حزب چپ سبز، اشغال فلسطین توسط اسرائیل را رد می کنیم. ما از مبارزات مردم فلسطین برای آزادی دفاع خواهیم کرد و به دفاع از آن ادامه خواهیم داد. ما از همه قدرت‌ها، به‌ویژه کشورهای منطقه می‌خواهیم تا تمام تلاش‌های لازم را به کار گیرند تا هر دو طرف برای یافتن یک راه‌حل مسالمت‌آمیز گرد هم آیند.»

حزب چپ سبز همچنین از مسئله فلسطین و مسئله کرد به عنوان دو مسئله اصلی خاورمیانه نام برد و اعلام کرد که تا حل نشدن دائمی این دو مسئله صلح به خاورمیانه باز نخواهد گشت.

حزب چپ سبز در ادامه بیانیه خود نوشت: «ما معتقدیم که اختلافات ملی گرایانه و مذهبی در خاورمیانه راه را به روی رنج بی پایان باز می کند. بهترین راه برای بازگرداندن صلح به این سرزمین ها جایی که مردم هزاران سال زندگی مشترک و مسالمت آمیز را تجربه کرده اند، ایجاد یک راه حل دموکراتیک و صلح آمیز است... ما طرف مردم و همزیستی مسالمت آمیز آنها هستیم. امروز نیاز به راه سوم و حاکم کردن زندگی دموکراتیک و مسالمت آمیز در این سرزمین ها، بیش از پیش احساس می شود. تنش شدید، درگیری و جنگ‌هایی که در خاورمیانه تجربه می‌شود، نیاز ضروری به یک تحول دموکراتیک را نشان می دهد.»

هیات اجرایی مرکزی حزب چپ سبز در پایان اعلام کرد: «ما در کنار مبارزات مردم فلسطین برای آزادی ایستاده ایم. ما بار دیگر بیان می کنیم که راه پایان دادن به رنج مردم در خاورمیانه  یافتن راه حلی دموکراتیک و مبتنی بر عدالت است.»

تا حل نشدن مسئله کرد و مسئله فلسطین صلح به خاورمیانه نخواهد آمد

مجلس زنان حزب چپ سبز نیز در بیانیه ای جداگانه، در واکنش به خشونت های اخیر، اسرائیل را به اشغالگری و جنگ افروزی در خاورمیانه متهم کرد و نوشت: «اسرائیل 75 سال است که با سیاست های اشغالگرانه و جنگ افروزانه خود جغرافیای خاورمیانه را که موزاییکی از اقوام و فرهنگ های مختلف است، به مرگ، مهاجرت، گرسنگی و فقر محکوم کرده است. خواسته های موجه و مشروع مردم فلسطین در سایه این سیاست ها و به دلیل منافع امپریالیسم و ​​دولت های مرتجع منطقه نادیده گرفته می شود.»

مجلس زنان حزب چپ سبز در این بیانیه ضمن اعلام حمایت از مقاومت مردم فلسطین، اعلام کرد: «ما هماره از خواسته های مردم فلسطین و مبارزات صلح زنان یهودی مخالف سیاست های رژیم صهیونیستی حمایت کرده و می کنیم.»

مجلس زنان حزب چپ سبز هرگونه خشونت علیه زنان را در جنگ محکوم کرد و نوشت: «خشونت علیه افراد اسیر به ویژه زنان غیرقابل قبول است و نمی توان آن را مشروع دانست. ما سازمان های فلسطینی را به توقف خشونت جنسی علیه زنان، برهنه کردن بدن زنان و اعمال دیگری نظیر این ها دعوت می کنیم. ما از اسرائیل می خواهیم که به توافقاتی که امضا کرده پایبند باشد و از هر گونه حمله ای که به تشدید شدن جنگ دامن بزند، خودداری کند.»

مجلس زنان حزب چپ سبز در پایان این بیانیه حمایت کامل خود را از خواست های مردم فلسطین تکرار کرد.

لازم به ذکر است که در درگیری‌هایی که پس از حملات حماس در 7 اکتبر آغاز شد، شمار کشته‌ها از هزار و صد تن گذشت. 

وزارت بهداشت غزه از کشته شدن 413 نفر از جمله 78 کودک و زخمی شدن 2 هزار و 300 نفر در حملات رژیم صهیونیستی خبر داد. همچنین رسانه های اسرائیل اعلام کردند که در این حملات دست کم 700 اسرائیلی کشته و 2 هزار 150 نفر زخمی شده اند.

دبیر کل جهاد اسلامی نیز از گروگان گرفته شدن 30 اسرائیلی خبر داد و اعلام کرد تا زمانی که اسرای فلسطینی آزاد نشوند این 30 نفر نیز به خانه خود باز نخواهند گشت.

کد خبر 2761754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha