گسترش استفاده از انرژی خورشیدی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- به دلیل گرانی سوخت و کاهش دسترسی کشاورزان کرد سوریه به برق عمومی، استفاده از انرژی خورشیدی برای عمل آوری محصولات کشاورزی افزایش شدید داشته است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، گرانی سوخت، هزینه های زیاد موتور برق و عدم دسترسی کافی به برق عمومی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید محصولات کشاورزی گسترش زیادی داشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، روی آوردن کشاورزان کرد سوریه به استفاده از انرژی خورشیدی باعث تشکیل شرکتهای مختلف ارائه تجهیزات استفاده از انرژی خورشیدی در این مناطق شده است.

اما به دلیل عدم توانایی مالی کشاورزان مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، تجهیزات مورد استفاده آنها در تامین انرژِ برق از خورشید، عموما تجهیزات از رده خارج شده اروپاییها و یا تجهیزات بی کیفیت ساخت چین مورد استفاده این افراد قرار می گیرد.

با وجود این، مشکلات کشاورزان این منطقه که به دلیل گرانی سوخت امکان استفاده از ژنراتور ندارند، از تامین برق از انرژی های پاک مانند خورشید استقبال کرده و در تولید محصولات کشاورزی، بویژه استخراج آب از چاهها از این نوع انرژی نسبتا جدید و کاملا پاک استفاده می کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه در برخی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه که در سالهای اخیر با افزایش نسبی دما مواجه شده، مناطق وسیعی از پانلهای خورشیدی پوشیده شده و نیاز کشاورزان به انرژی نسبتا تامین شده است.

کد خبر 2761572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha