کشف محموله ٨ تنی چوب قاچاق در بوکان

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره یک محموله ٨تُنی چوب قاچاق را در مسیر جاده بوکان - سقز متوقف کردند.

به گزارش کردپرس، اسماعیل عبدالله‌وند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این محموله شامل چوب درختان بید بود که بدون مجوز حمل در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود و متخلفان قصد داشتند محموله را از طریق این شهرستان به یکی از شهرهای اطراف منتقل کنند.

او ادامه داد: ماموران یگان حفاظت این اداره ضمن توقف خودرو و هدایت آن به پارکینگ اداره، راننده آن را نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان معرفی کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان اضافه کرد: علاوه بر اینکه جابجایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده، جرم به حساب می آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

عبدالله‌وند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ محموله چوب قاچاق با وزن بیش از ۵۰ تُن چوب و هفت دستگاه اره برقی کشف و ضبط شده و با متخلفان و افراد سوجو طبق قانون برخورد قضایی صورت گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، تعارف نداشته و با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

او از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

کد خبر 2761562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha